Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzlu Ayyıldız, Tülay
dc.contributor.authorYanik, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T10:58:46Z
dc.date.available2020-12-10T10:58:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253890
dc.description.abstractAraştırma, 3-6 yaş grubu nebülizatör ile tedavi alan çocukların annelerine oyuncak tipi nebülizatör ile verilen uygulama eğitiminin etkisini değerlendirmek amacıyla yapılan randomize kontrollü bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi çocuk kliniklerinde, Ekim 2016 ile Ocak 2018 tarihleri arasında nebül tedavisi alan 3-6 yaş çocuklar ve anneleri oluşturmuştur. Örnekleme vaka alma kriterlerine uygun, ölçek geçerliliği için 60 çocuk ve tez çalışması için 60 çocuk ve annesi alınmıştır. Araştırmaya dahil edilen çocuklar ve anneleri randomize kontrollü olarak 30 kişilik iki gruba ayrılmıştır (Deney ve Kontrol grubu). Çocukların ve annelerin sosyodemografik özelliklerini belirlemek için Tanıtıcı Bilgi Formu, çocukların işlem öncesinde hissettikleri anksiyeteyi değerlendirmek için Çocukların Duygusal Dışa Vurumunu Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Annelerin nebülizer ilaç kullanma becerileri bir skala aracılığıyla, anksiyeteleri `Durumluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği` ile değerlendirilmiştir. Nebülizatör kullanımı konusunda kontrol grubundaki annelere hastanenin rutin eğitim prosedürü uygulanırken, deney grubundaki annelere ise oyuncak tipi nebülizatör ve el broşürü kullanılarak uygulamalı eğitim verilmiştir. Veriler SPSS 18 paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma öncesinde araştırmaya dahil edilecek çocukların anksiyetesini değerlendirme aracı olarak kullanılacak ölçeğin geçerlik ve güvenirliği çalışılmış ve ölçek kullanılabilir bulunmuştur. Oyuncak tipi nebülizatör ile tedavinin çocukların anksiyetesi üzerinde olumlu etkisi olduğu gözlenmiştir (p<0.05). Annelere oyuncak tipi nebülizatörle verilen eğitimin, kullanma becerilerini olumlu yönde etkilediği (p<0.05), ancak anksiyete düzeyinde etkinliğinin olmadığı belirlenmiştir (p>0.05). Sonuç olarak bu çalışma; annelere oyuncak tipi nebülizatörle verilen eğitimin çocuğun anksiyetesini azalttığını ve annenin uygulama becerisini artırdığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Nebülizatör, Çocuk, Anksiyete
dc.description.abstractThe study was a randomized controlled study designed to assess the effect of application training with a toy type nebulizer on the mothers of receiving treatment with nebulizer in the age group 3 to 6.The study's universe consisted of 3-6 year old children and their mothers who had nebulized treatment between September 2016 and January 2018 in the Istanbul Okmeydanı Education and Research Hospital children's clinics. 60 children for the validity of the scale and 60 children and their mothers for the thesis study were taken suitable for sampling criteria. Children and their mothers who were included in the study were randomly divided into two groups for 30 people (Experiment and Control group). The Descriptive Information Form was used to determine the sociodemographic characteristics of the children and their mothers, and the Children's Emotional Manifestation Scale was used to assess the anxiety experienced by children before the procedure.Mothers ' nebulizer drug using skills were assessed by means of a scale and their anxieties were assessed by STAI. The mothers in the control group were given a routine training procedure and the mothers in the experimental group were given a practical training with a toy type nebulizer and hand brochure. The data were evaluated using the SPSS 18 packet program. The validity and reliability of the scale to be used as a tool to evaluate anxiety of the children to be included before the research was investigated and the scale was found to be usable. It has been observed that the treatment of toy type nebulizer has a positive effect on the anxiety of children (p<0.05). It was determined that the education given to mothers with toy type nebulizer had a positive effect on their using skills (p<0.05), but it was not effective at anxiety level (p>0.05).As a result, this study shows that the education given to mothers with a toy-type nebulizer reduces the anxiety of the child and increases the mother's ability to practice.Key Words: Nebulizer, Child, Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleNebülizatör tedavisi alan 3-6 yaş grubu çocuklarda oyuncak tipi nebülizatör ile verilen eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the effectiveness of education given with toy tpye nebulizer in children between 3-6 years of age who receive nebulizer treatment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-10
dc.contributor.departmentÇocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNebulizers and vaporizers
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmToy
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmNursing care
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid10206542
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516267
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess