Conceptual change oriented instruction and students` misconceptions in gases
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI ÖĞRETİM VE ÖĞRENCİLERİN GAZLAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI Azizoğlu, Nursen Doktora, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Ömer Geban Temmuz 2004, 167 sayfa Bu çalışmanın amacı demonstrasyon destekli kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretimin onuncu sınıf öğrencilerinin gazlarla ilgili kavramları anlamalarına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkilerini incelemektir. Çalışmaya 2003-2004 Güz döneminde bir devlet okulundaki aynı kimya öğretmeninin iki ayrı onuncu sınıfındaki yüz öğrenci katılmıştır. Kontrol grubunda geleneksel yöntem kullanılırken deney grubunda demonstrasyon destekli kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretim yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin gazlarla ilgili kavramları anlama düzeylerini belirlemek için Gazlar Kavram Testi her iki gruba ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Her iki vigruptaki öğrencilere kimya dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Kimya Dersi Tutum Ölçeği ön-test ve son-test olarak verilmiştir. Bilimsel işlem becerilerini belirlemek için çalışmanın başında Bilimsel İşlem Beceri Testi her iki grubun öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca, Öğrenme Stilleri Envanteri her iki gruptaki öğrencilere öğrenme stillerini belirlemek amacıyla uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda öğretmen ile ve her iki gruptan bazı öğrencilerle ayrı ayrı görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın hipotezleri ortak değişkenli varyans analizi (ANCOVA) ve iki yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak sulanmıştır. Sonuçlar demonstrasyon destekli kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretimin gazlarla ilgili kavramların anlaşılmasında daha etkili olduğunu göstermiştir. Demonstrasyon destekli kavramsal değişim yaklaşımına dayalı öğretimin kimya dersine yönelik tutuma anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Cinsiyet farkının gazlar konusunu anlamada etkili olmadığı ve kimya dersine yönelik tutuma da anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Bilimsel işlem becerisinin öğrencilerin gazlarla ilgili kavramları anlamalarına istatistiksel olarak anlamlı katkısı olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Gazlar, Demonstrasyon, Kavram Yanılgısı, Kimyaya Yönelik Tutum, Bilimsel İşlem Becerisi vıı ABSTRACT CONCEPTUAL CHANGE ORIENTED INSTRUCTION AND STUDENTS' MISCONCEPTIONS IN GASES Azizoğlu, Nursen Ph.D., Department of Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Prof. Dr. Ömer Geban July 2004, 167 pages The purpose of this study was to investigate the effects of conceptual change oriented instruction accompanied by demonstrations and gender on tenth grade students' understanding of gases concepts, and attitudes toward chemistry. Hundred tenth grade students from two classes taught by the same teacher in a public high school were enrolled in the study in the Fall semester of 2003-2004. Control group students were taught by traditionally designed chemistry instruction (TI), while experimental group students were instructed by conceptual change oriented instruction accompanied by demonstrations (CCID). Gases Concept Test ivand Attitude Scale toward Chemistry were administered to both groups as a pre test and post-test to assess the students understanding of gases concepts and students' attitudes toward chemistry, respectively. Science Process Skills Test was given at the beginning of the study to determine students' science process skills. Learning Style Inventory was also given to all students to determine their learning styles. After treatment, interviews were conducted with the teacher and several students from the two groups. The hypotheses were tested by using analysis of covariance (ANCOVA) and two-way analysis of variance (ANOVA). The results showed that CCID caused significantly better acquisition of the scientific conceptions related to gases than TI. There was no significant effect of the treatment on the students' attitudes toward chemistry. No significant effect of gender difference on students' understanding the concepts about gases and students' attitudes toward chemistry was found. Science process skill was determined as a strong predictor in understanding the concepts related to gases. Keywords: Conceptual Change Approach, Gases, Demonstration, Misconception, Attitude toward Chemistry, Science Process Skills
Collections