The effects of drama based instruction on seventh grade students` geometry achievement, van Hiele geometric thinking levels, attitude toward mathematics and geometry
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI OZ DRAMA TEMELLİ ÖĞRETİMİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ BAŞARISINA, VAN HIELE GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE, MATEMATİĞE VE GEOMETRİYE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ Duatepe, Asuman Doktora, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Behiye Ubuz Ağustos 2004, 310 sayfa Bu çalışma drama temelli öğretimin, geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırıldığında yedinci sınıf öğrencilerinin geometri (açılar ve çokgenler; ve daire ve silindir) başarılarına, bu başarıların kalıcılığına, van Hiele geometrik düşünme düzeylerine, matematiğe ve geometriye karşı tutumlarına etkisini araştırmayı; öğrencilerin dramanın öğrenmelerine, arkadaşlık ilişkilerine, ve kendilerine ilişkin farkındalıklarına, öğretmen ve öğrenci rollerine etkisi hakkındaki görüşlerini almayı; ve uygulama sırasında sınıfta bulunan öğretmenin drama temelli öğretimle ilgili görüşlerini almayı amaçlamıştır. Çalışma bir devlet okulunda bulunan üç yedinci sınıf üzerinde 2002-2003 öğretim yılında gerçekleştirilmiş, 30 ders saati (yedi buçuk hafta) sürmüştür. Veri toplamak amacıyla, açılar ve çokgenler; ve çember ve daire başarı testleri, van Hiele geometrik düşünme düzeyi testi, matematik ve geometri tutum ölçeği ve görüşmeler kullanılmıştır.vıı Elde edilen niceliksel veriler, yapılan iki çoklu kovaryans analizi ile incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre gruplar arasında açılar ve çokgenler; çember ve daire başarı testleri, bu başarıların kalıcılığı testi, van Hiele geometrik düşünme düzeyleri testi, matematik ve geometri tutum ölçeklerinden alınan puanlara göre deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerin ve deney grubundaki dersleri gözleyen öğretmenin görüşmelerde ifade ettikleri düşüncelere göre; deney grubu öğrencilerin kontrol grubu öğrencilerine göre daha iyi performans göstermesi drama temelli öğretimin aşağıdaki özellikleriyle ilişkilendirilmiştir: aktif katılımı gerektirmesi, grup çalışması ortamı yaratması, günlük hayat örneklerinin doğaçlanmasını içermesi, iletişim şansı yaratması, anlamlı öğrenmeyi sağlaması, kalıcı öğrenmeye yol açması, ve kendine ait farkındalığı sağlaması. Anahtar Kelimeler: Matematik eğitimi, drama temelli öğretim, geometri başarısı, van Hiele geometrik düşünme düzeyleri, matematiğe karşı tutum, geometriye karşı tutum IV ABSTRACT THE EFFECTS OF DRAMA BASED INSTRUCTION ON SEVENTH GRADE STUDENTS' GEOMETRY ACHIEVEMENT, VAN HIELE GEOMETRIC THINKING LEVELS, ATTITUDES TOWARD MATHEMATICS AND GEOMETRY Duatepe, Asuman Ph.D., Department of Secondary Science and Mathematics Education Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Behiye Ubuz August 2004, 31 0 pages The aims of this study were to investigate the effects of drama based instruction on seventh grade students' achievement on geometry (angles and polygons; circle and cylinder), retention of achievement, van Hiele geometric thinking level, attitudes toward mathematics and attitudes toward geometry compared to the traditional teaching; to get the students' views related to the effects of drama based instruction on their learning, friendship relations, awareness of themselves, and the role of teacher and students; and to get the view of teacher who was present in the classroom during the treatment on drama based instruction. The study was conducted on three seventh grade classes from a public school in the 2002-2003 academic year, lasting 30 lesson hours (seven and a half week).The data were collected through angles and polygons; and circle and cylinder achievement tests, the van Hiele geometric thinking level test, mathematics and geometry attitude scale, and interviews. The quantitative analyses were carried out by using two multivariate covariance analyses. The results revealed that drama based instruction had a significant effect on students' angles and polygons achievement, circle and cylinder achievement, retention of these achievement, van Hiele geometric thinking level, mathematics attitude, and geometry attitude compared to the traditional teaching. According to the interview responses of the experimental group students and the classroom teacher, significantly better performance of the experimental group students was attributable to the potential of the drama based instruction to make learning easy and understanding better by; supporting active involvement, creating collaborative studying environment, giving chance to improvise daily life examples, giving opportunity to communicate, providing meaningful learning, supporting long-lasting learning and providing self- awareness. Keywords: Mathematics education, drama based instruction, geometry achievement, van Hiele geometric thinking levels, attitude towards mathematics, and attitude towards geometry.
Collections