Show simple item record

dc.contributor.advisorKoray, Apdullah
dc.contributor.advisorKoray, Özlem
dc.contributor.authorAslan, Özge Yildan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:57:41Z
dc.date.available2020-12-10T10:57:41Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253625
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen öğretiminde elektrik konusu üzerine argümantasyon yönteminin uygulanmasının ortaokul düzeyindeki öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel yöntem ve öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma, Zonguldak ilinde Karaelmas Ortaokulu'nda öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya deney (14) ve kontrol (15) grubu olmak üzere toplam 29 öğrenci katılmıştır. Deney ve kontrol grupları seçkisiz olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin cinsiyetleri, 6.sınıf yıl sonu genel başarı puan ortalaması, 7.sınıf I. dönem Fen Bilimleri dersi başarı puan ortalaması ve sayıları açısından denk olduğu belirlenmiştir. Araştırmada 7. sınıf Fen Bilimleri, `Elektrik Enerjisi` ünitesi, 6 hafta boyunca ÖZE deney grubu öğrencileri ile argümantasyon etkinlikleri, kontrol grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Araştırma verilerini toplamak için akademik başarı,bilimsel süreç becerileri ve mantıksal düşünme grup testleri kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine her üç test de öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Nicel veriler, normal dağılım göstermediğinden SPSS paket programında bulunan parametrik olmayan istatistiklerden Mann Whitney U ve Wilcoxon Signed Rank (Wilcoxon işaretli sıralar) testlerine göre analiz edilmiş edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; argümantasyon yöntemine göre eğitim gören deney grubuyla, müfredata uygun öğretimin yapıldığı kontrol grubu arasında akademik başarı sontest puanları açısından deney grubu lehine anlamlı düzeyde bir farklılık vardır. Bilimsel süreç becerisi ve problem çözme değişkenleri açısından deney ve kontrol gruplarının sontest puanları arasında bir farklılık yoktur.
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of using the argumentation method to study electricity in science education on middle school students' academic achievement, scientific processand problem solving skills. The research was conducted using quasi-experimental design, a quantitative research method, and pretest–posttest control group design. It included 29 students in two groups, an experimental group (14) and a control group (15), who were seventh graders at Karaelmas Secondary School in the province of Zonguldak. These experimental and control groups were chosen random. Experimental and control group students determined to be balanced according to their gender, their sixty grade year-end average success scores, seventh grade firs term Science Lesson's average success scores. In this study, 7th Grade Science Education Lesson, `Elektrical Energy` unit was studied with expermental group students by the argumentation activities handled with traditional teaching methods for 6 weeks. The research data were collected using the academic achievement, scientific process skills and logical thinking group tests. All three testswere applied as pre and post-test to experimental and control group students. The quantitative data were not normally distributed, and therefore were analyzed using the Mann Whitney U and Wilcoxon signed-rank tests, which are the non-parametric statistics in SPSS software. The research concluded that the academic achievement posttest score of the experimental group, who were taught using the argumentation method, was significantly higher than that of the control group, who were taught in accordance with the curriculum. There was no difference between the scientific process skills and problem solving variable posttest scores of the experimental group and control group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen öğretiminde argümantasyon yönteminin kullanılmasının akademik başarı, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using the argumentation methodin science education academi̇c achi̇evement, sci̇enti̇fi̇c process and problem solvi̇ng ski̇lls
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-06
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10195345
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid522175
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess