Fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar öğrenme ortamı, bilişsel esneklikleri ve sosyal sorun çözme becerilerine yönelik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının demografik özellikleri bakımından laboratuvar öğrenme ortamına ilişkin algıları ile bilişsel esneklik düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ve bilişsel esneklik, laboratuvar öğrenme ortamı ve sosyal sorun çözme arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Boylamsal tarama modeline uygun olarak yürütülen araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim yılı, Güz döneminde tüm sınıflardan 181 Fen Bilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Laboratuvar Öğrenme Ortamı Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri, Sosyal Sorun Çözme Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, laboratuvar öğrenme ortamı algısı cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterirken; bilişsel esneklik becerisi yalnızca cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermiştir. Bunun yanında, laboratuvar öğrenme ortamı algısı ile bilişsel esneklik düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sosyal sorun çözme becerisinin yordanan olarak ele alındığı çoklu regresyon analizi sonucunda; laboratuvar öğrenme ortamı algısı ile bilişsel esneklik becerisinin alt boyutu olan bilimi öğrenme, düşünceleri ifade etmeyi öğrenme, dünyayı öğrenme ve alternatif ile birlikte sosyal sorun çözme becerisini anlamlı düzeyde yordadıkları gözlenmiştir. The aim of this study is to investigate whether the perceptions of the laboratory learning environment and cognitive flexibility levels of Science Teacher candidates differ in terms of the demographic characteristics and to show the relationship between cognitive flexibility, laboratory learning environment and social problem solving skills. The sample of the research conducted in accordance with the longitudinal survey model consists of 181 science teachers from all class levels in the fall semester of 2017-2018 academic year. Laboratory Learning Environment Scale, Cognitive Flexibility Inventory, Social Problem Solving Inventory and Personal Information Form were used to collect data in the study. As a result, while the perception of laboratory learning environment differs according to gender, socio-economic level and class level variables; cognitive flexibility skills differed only by gender variable. In addition, positive correlations were found between laboratory learning environment perception and cognitive flexibility levels. As a result of the multiple regression analysis in which social problem solving skills are considered as a predictor; it has been observed that the laboratory learning environment perceptions and cognitive flexibility abilities have a significant effect on the sub-dimension of learning science, learning to express thoughts, learning the world, and social problem solving ability with alternative problem solving.
Collections