Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yavuz, Soner | |
dc.contributor.author | Akçay, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:57:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:57:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253483 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, elektrik ünitesini içeren bilgisayar destekli ve laboratuar destekli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik başarı ve tutum düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, bağımsız değişkenlerin öğrencilerin ders başarıları ve tutumlarına etkisini araştırmak amacıyla, nitel araştırma yöntemlerinden, yarı deneysel kontrol gruplu ön test-son test deneysel desen (Quasi Experimental Design) seçilmiştir. Bu çalışma kapsamında yapılan pilot çalışma ve deneysel çalışmaların örneklemi, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın deneysel örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Muş ili Merkez ilçesinde bulunan rastlantısal olarak belirlenen 5.Sınıf öğrencilerinden 39 öğrenci deney grubu ve 35 öğrenci kontrol grubu olmak üzere toplam 74 öğrenci oluşturmaktadır. Ortaokulun 5.sınıflarından üçer farklı şube seçilerek, rasgele olarak üçer şubedeki öğrenciler deney grubu, üçer şubedeki öğrenciler ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda öğrencilerle `elektrik` ünitesi bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile 2 hafta süreyle işlemiştir. Kontrol grubunda ise aynı ünite laboratuar destekli öğretim yöntemi kullanılarak aynı zaman diliminde anlatılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Fen Bilimleri Dersi Elektrik Ünitesi Başarı Testi` ve `Fen Bilimleri Dersine Karşı Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarında her iki yöntemin de istatistiksel olarak anlamlı bir artış sağladığı, fakat iki yöntem arasında başarı açısından herhangi bir farklılık olmadığı saptanmıştır. Öğrencilerin fen dersine yönelik tutumları incelendiğinde ise, bilgisayar destekli öğretim yönteminin laboratuar destekli öğretim yöntemine göre, fen bilimleri dersindeki öğrenci tutumunu olumlu yönde geliştirdiği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Laboratuar Destekli Öğretim, Başarı, Tutum. | |
dc.description.abstract | This study investigates the effects of Computer and Laboratory-supported Education Methods comprising 'electricity chapters' on the attitude and success level of students in Science courses. In order to search the effects of independent variables on students' successes and attitudes, Quasi Experimental Design, one of the qualitative research methods, was selected. The pilot study and experimental study samplings were defined by the Easily Accessible Sampling Method. The experimental sampling of the study consists of 74 randomly selected 5th grade students 35 of whomare control and 39 are experiment group de in Central Mus in 2017-2018 academic year. Among these students, two different groups were organized, Experiment Group and Control Group where each group consists of 3 classes. In the Experiment Group, 'electricity chapter' was taught with Computer-supported Education Method for two weeks, but Laboratory-supported Education Method was used in Control Group for the same chapter in the same period. `Science Courses electricity chapters Achievement Test` and `Scale of Attitudes towards Science Courses` were used as data collection tools. Both tests were applied to both groups as a pre-test and post-test. The results of the study showed us that statistically both methods improved the success levels of students in Science courses significantly, however no difference was determined between two methods in terms of success levels. In the analysis of students' attitudes towards Science courses, it was found that Computer-supported Education Method provided better improvement compared to Laboratory-supported Education Method furthermore developed positive attitude to science classes. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli öğretim ile laboratuvar destekli öğretimin öğrencilerin ders başarılarına ve derse karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the effects of computer-assisted instruction and laboratory instruction on students' achievement and students' attitudes towards the course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-16 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10251502 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554958 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |