dc.contributor.advisor | Yıldız, Avni | |
dc.contributor.author | Demirer, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:56:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:56:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253436 | |
dc.description.abstract | İnsanların düşünce yapıları büyük oranda eğitimle şekillendirilir. Eğitimin hedefi bireylerin gereksinimleri, yetiştiği toplumun ihtiyaçları, olanakları ve yönelimleri dikkate alınarak belirlenir. Tüm insanlar doğaları gereği bilmeyi arzu eder. Bu sayede insan merak eder, düşünür, araştırır, değerlendirir ve bir sonuca varmak için çabalar. Böylelikle çevresini, doğayı, dünyayı ve kendini tanır. İnsanoğlu tüm bu süreci kendi cevheri olan beyni sayesinde yapar. Her beynin kendisine özgü bir düşünce biçimi, belli bir görüşü, hayatla ilgili belli bir amacı vardır ve bütün faaliyetlerini buna göre yapar. Eğitim hedeflerine uygun bireyleri yetiştirebilmek için bireyin sahip olduğu beyin cevherini anlamak, nasıl çalıştığını ve öğrendiğini keşfetmek, eğitim sistemimizi, öğretim yöntem ve tekniklerimizi, planlarımızı bu doğrultuda hazırlamak hedeflerimize ulaşmada bizlere yardımcı olacaktır. Bu nedenle çalışmamızda teknoloji destekli işlenen üçgenler konusunun ardından öğrencilerde oluşan kavram imajlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 güz döneminde Düzce ilindeki bir devlet okulunda gönüllü olarak çalışmaya katılan 20 tane 8.sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. 10 ders saati süren çalışmada dersler, araştırmacının kendisi tarafından yıl boyunca öğretmenliğini yaptığı sınıfla yürütülmüştür.Konu ile ilgili ders planları Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı (MEB , 2013) çerçevesinde ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen Matematik Ders Kitabı (Üstündağ, Y. 2017) temel alınarak hazırlanmıştır. Ders içerikleri öğrencilerin çok yönlü anlamlandırmasının sağlanması amacıyla zengin tutulmuş olup süreç esnasında hem konu ile ilgili materyaller, hem dinamik yazılımlar, hem de MEB tarafından tasarlanan www.eba.gov.tr adresinden video içeriklerine yer verilmiştir. Araştırmada katılımcıların 8.sınıf seviyesindeki üçgenler konusunun belirlenen kazanımlarına ait kavram algılamaları ve bu algılamalarındaki farklı durumların incelenmesi amaçlandığı için özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırmalarda araştırmanın her aşamasının ayrıntılı şekilde ifade edilmesi, verilerin kapsamlı ve doğru olarak toplanması geçerliliği ve güvenirliği artırır. Bu nedenle araştırmanın her aşaması araştırmacı tarafından sürekli kayıt altına alınmış ve bu kayıtlar katılımcılara inceletilip teyit edilmiştir. Öğrenciler ders esnasında 4'er kişilik 5 gruba ayrılıp etkinlikleri (materyal kullanımı, çalışma kağıtları, kavram haritası) grup şeklinde yapmışlardır. Veriler gözlem, süreç esnasında araştırmacı tarafından alınan notlar, çalışma kağıtları ve kavram haritaları ile toplanmıştır. Analiz aşaması için ilgili sorulara verilen cevaplar kodlanmıştır. Yapılan bu kodlar sınıflandırılarak kategoriler elde edilmiş ve Tall ve Vinner'ın (1981) kavram ve kavram imajı tanımları göz önünde bulundurularak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda bilişsel bir problem karşısında kavram tanımı ve kavram imajını birlikte kullanarak cevap verenlerin, yalnızca kavram imajına başvurarak cevap verenlere kıyasla sayıları daha az olmakta birlikte daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin geçmiş yaşantılarından sahip oldukları imajlar bireysel olarak farklılık göstermekle birlikte yeni oluşan imajları da etkilediğinden öğrencilerin bazıları uygun ve zengin imaj geliştirirken, bazısı da uygun olmayan kavram imajları geliştirmişlerdir. Kavram imajlarının her zaman aynı ölçüde etkili olamadığı, bireylerin bilişsel gelişimleri doğrultusunda geliştikleri gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | To a large extent, the mindset of the people is shaped by the education. The goal of the education is determined by taking notice of the individuals' demands, oppurtinities,tendencies and the needs of the societies. By nature, all humans desire for learning. Thus, they wonder, think, search, evaluate and strive for reaching a conclusion. In this way, they recognize their environment, nature, world and themselves. Human being manages this process thanks to their ore brain. Each brain has its own way of thinking, view and the purpose of its' life , and it does all its activities according to it. Understanding how the ore brain of the individuals' works and exploring how it learns so as to bringing up the individuals in accordance with the purposes of the education, and in this way; preparing our education system, teaching methods and techniques accordingly will aid us to reaching our goal. Thus, in our study, it is aimed to determine the students' concept images after teaching technology assissted triangle subject. The research was carried out with 20 eight graders attending to a public school in Düzce in 2017-2018. 10-hour period research was conducted by the researcher in the classroom in which he is the teacher all over the year.The lesson plans about the subject were prepared within the frame of Secondary Math Lesson Teaching Programme (Ministry of Education, 2013) and Math Textbook (Üstündağ, Y. 2017) sent from Ministry of Education. Not only the subject was enriched for making students' understand the subject multi-directional, but the content of the lesson also includes the materials about the subject, dynamic softwares, and the video contents designed by Ministry of Education from www.eba.gov.tr address. In the research, case study was used to investigate the participants of the 8th grader's concept perception in defined triangle subject acquisitions and different cases in these perceptions.. In qualitative research, explaining every phase of the study and accurate and extensive data collection increases validity and the reliability of the research. Thus, every phase of the study was recorded by the researcher and these records were confirmed by the participants. 5 groups of students consisting of 4 students in each of them do the activities (using of materials, worksheets, concept images) during the lesson. The notes taken by the researcher during the process, observation, worksheets, concept images and the interviews with the students are data collection tools in this study. In the light of the data that come out from the analysis phase, the answers of each question about the concepts were coded. By classifying these codes, categories were obtained and they were analyzed in the light of Tall and Vinner's (1981) concept and concept images' definiton. Thus, the differences of each emergent concept will be demonstrated with these categories.At the end of the research,the students answering the cognitve problem by using both concept images and concept descriptions are more successful than the ones answering the questions only by using concept images.In addition to having different concept images because of their past, some students created suitable and rich images; some created non-suitable concept images. Concept images didn't influence to the same degree, it progressed in accordance with their cognitive development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Teknoloji destekli yürütülen üçgenler konusunun öğretim sürecinden yansımalar: Kavram imajı örneği | |
dc.title.alternative | Reflections from the teaching process of the technology assisted triangle subject: An example of concept image | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-25 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10263601 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562009 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Eğitimi Bilim Dalı | |