The relationship between socio economic factors and use context in product usability
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz..... a * W. URUN KULLANILABİLİRLİĞİNDE SOSYO EKONOMİK FAKTÖRLER VE KULLANIM KOŞULLARI İLİŞKİSİ Karapars, Zeynep Yüksek Lisans, Endüstri Ürünleri Bölümü Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Çiğdem Erbuğ Nisan 2004, 184 sayfa Kullanılabilirlik alanındaki gelişmeler, ürün geliştirme sürecinde yeni açılımlar yaratmıştır. Kullanılabilir ürünlerin yaratılmasında uygulanan çok sayıda metod vardır ve konu yeni araştırmalara da gebedir. Ürün kuUaürulabilirliğinin sağlanmasındaki problemli yönlerden biri, kullanıcı odaklı tasarımın mevcut ürün geliştirme sürecine entegrasyonunda ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, kullanıcı odaklı ürün geliştirme sürecinde başlangıç noktasının kullanım koşullarını anlamak olduğu gösterilmiştir. Ancak, kullanım ortamına yönelik araştırmalar oldukça kısıtlıdır. Kullanım koşullarını oluşturan faktörlerin detaylı incelenmesi, kullanılabilirliğin ürünlere entegrasyon metodları ile ilgili yeni yollar açacaktır.Bu çalışma, sosyo ekonomik faktörlerin ürün kullanılabilirliğine etkilerini analiz etmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, konuyla ilgili bir alan çalışmasının gerekliliği öngörülmüştür. Pazarlama bakış açısına dayanarak iki farklı sosyo ekonomik gruptan kullanıcı ömeklemleri oluşturulmuştur. Çamaşır makinası özelinde, bu gruplardaki kullanım koşulları beMenmiştir. İki sosyo ekonomik grupta izlenen kullanılabilirlik problemlerinin karşılaştırılması ile kullanılabilirlik ve sosyo ekonomik faktörler arasında bir ilişki saptanmıştır. Anahtar kelimeler: kullanıcı odaklı tasarım, kullanılabilirlik, sosyo ekonomik seviye, kullanım koşulları, kullanıcı özellikleri, kullanım ortamı, kullanım amacı, ürün geliştirme. vı ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIO ECONOMIC FACTORS AND USE CONTEXT IN PRODUCT USABILITY Karapars, Zeynep M. Sc, Department of Industrial Design Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Çiğdem Erbuğ April 2004, 184 pages Developments in the usability discipline have lead to new paths in new product development processes. The methods for development of usable products are abundant and the area is crescent for new research. One of the concerns in usability lies in the question of employment of user centered design in the prevailing product development processes. In this study, it is aimed to be clarified that inquiry into the use context should be an initial step in user centered design. However, use context is one of the less explored areas of usability. Detailed examinations of contextual factors may open paths to new methods of integrating usability into products. IllThis study aims to take a step towards the analysis of the impact of socio economic factors on usability of product. A field study is made in order to acquire a deeper understanding. Samples of two different socio-economic groups are defined from the marketing perspective. Contextual factors are specified on the example of washing machines. Comparison of problems between the users from the two socio economic groups shed light on the relationship between socio economic variables and usability problems. Keywords: User centered design, usability, socio economic level, use context, user characteristics, use environment, user goals, new product development. IV
Collections