Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıncı, Mustafa
dc.contributor.authorDübüş, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:40Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253361
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programındaki alan bilgisi dersleri, alan eğitimi dersleri ve mevzuat bilgisi derslerini meslek hayatlarında kullanmalarına yönelik ve güncellenen lisans programı hakkındaki görüşlerini belirlemektir.Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmanın örneklemini, Zonguldak'ta farklı ortaokullarda görev yapan 8 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, 15 sorudan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmede elde edilen veriler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, dökümleri yapılmış ve betimsel analiz yapılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenler İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki alan bilgisi derslerinin doğrudan mesleki kullanımın olmadığını, güncellenen lisans programındaki bazı alan bilgisi derslerinin kredi ve saatinin azaltılmasını olumlu bulduklarını ancak donanımsal açıdan kaldırılmamaları gerektiğini belirtmişlerdir. Mevzuat bilgisi ve alan eğitimi derslerinin mesleki kullanılabilirliğinin fazla olduğunu, güncellenen lisans programında özellikle alan eğitimi derslerinin artırılmasının çok yararlı olacağını paralel şekilde matematik okuryazarlığını artıracağını, seçmeli derslerin oran ve çeşidinin artırılmasının mesleki gelişimlerine önemli katkılar sağlayacağını ifade ederek güncellenen lisans programını olumlu bulmuşlardır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of secondary school mathematics teachers about usage of Elementary Mathematics Education program's field knowledge courses, field education courses and legislation knowledge courses in their professional life and opinions about the updated undergraduate program.In this research, case study, which is one of the qualitative research methods, was used. The study group consists of 8 mathematics teachers working in different secondary schools in Zonguldak. Data were collected with a semi-structured interview form consisting of 15 questions. The data obtained from the interview were recorded with voice recorder, documented and analyzed by descriptive analysis.As a result of the research, the teachers stated that there is no direct professional use of the field knowledge courses in the Elementary Mathematics Education program, and that some of the field knowledge courses in the updated undergraduate program are positive to reduce credit and time but they should not be removed in terms of hardware. It was found that the undergraduate program which was updated by expressing that the professional usability of the knowledge of legislation and the field education courses is high, that in the updated undergraduate program it would be very beneficial to increase the field education courses in particular and that it would increase mathematical literacy in parallel, increasing the ratio and type of elective courses would contribute to the professional development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin lisans derslerinin meslekteki kullanılabilirliği ve güncellenen lisans programı hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeSecondary school mathematics teachers opinions about the availability of undergraduate courses in the profession and the updated undergraduate program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10281680
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568292
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess