Show simple item record

dc.contributor.advisorKaralar, Memduh
dc.contributor.authorDursun, Oğuzhan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:05Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253164
dc.description.abstractBu çalışmada uzak ve yakın fay altındaki integral köprü uç ayaklarındaki çelik kazıkların davranışları incelenmiştir. İntegral köprüler bilindiği üzere uç ayakları çelik kazıklarla tek sıra halinde desteklenen rijit çerçeveli köprülerdir. Çalışmada köprü uç ayaklarının yükseklik boyunca gösterdiği kazık deformasyonların sonuçlarının ve köprü modelinin kendi ağırlığı, hareketli ve sabit yükler altında statik ve dinamik analizleri yapılarak sonuçları irdelenmiş ve bunu yaparken yakın ve uzak fay dikkate alınarak çalışma yapılmıştır. Model #55555 köprüsünün SOLİDWORKS programında modellemesi yapılarak ve bu modeli ANSYS Mechanical APDL'e aktarılmıştır. Oluşturulan modelde etkileşim içerisinde bulunan yüzeyler etkileşim elemanları tanımlanmıştır. ANSYS programının da temelini oluşturan sonlu elemanlar yöntemi ile sistem hacimsel kütlelerin bölünmesi işlemiyle tamamlanmıştır. Yapılan çalışma ile ayrıca çelik kazıkların zemin içerisindeki davranışlarını incelemek amacıyla bölünme işlemi tamamlanan kısımlarda oluşan düğüm noktalarında zemin içerisin olduğu kabul edilen kısımlarına X,Y,Z koordinatları dikkate alınarak ve eldeki zemin parametrelerinin kullanılması ile yay atama işlemi gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan modelde uzak ve yakın fay etkisi dikkate alınarak dinamik analiz yapılmıştır. Yaşadığımız dünya üzerinde meydana gelmiş yakın ve uzak fay hareketlerinden toplamda 13 adet deprem üzerinde dinamik analizde kullanılmıştır. Çalışmada İvme kayıtları seçilirken maksimum yer hızı, maksimum yer ivmesi ve fay hattına yakınlık ve uzaklık gibi özellikler dikkate alınmıştır. Yakın fay etkisinde kullanılan depremlerde maksimum ivme değerinin -10.00 g değerinden -10.00g aralığına kadar 0,05 g'lik artımla ölçeklendirilmiştir. Uzak fay da yapılan çalışmalarda ise -1.00 g değerinden -1.00g aralığına kadar 0,05 g'lik artımla ölçeklendirilmiştir. Dinamik analiz ile şekil değiştirme, yer değiştirme, maksimum ve minimum gerilmelerin değer ve grafikleri yakın fay ve uzak fay etkisi üzerinde kazıklarda irdelenerek çalışma yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, behaviors of the steel piles at the end feet of the integral bridges under the effects of distant and near faults were examined. Integral bridges are rigid framed bridges whose end feet are supported with single row steel piles. In this study, the results of the pile deformations of the bridge end feet and the weight of the bridge model were analyzed statically and dynamically under the moving and constant loads and the results were discussed .The study was carried out considering the effects of near and distant faults. Model #55555 has been modelled in SOLIDWORKS and this model has been transferred to ANSYS Mechanical APDL Interacting surfaces in the model are defined as interaction elements. With the finite element method which is the basis of ANSYS program, the system is completed by dividing the volumetric masses. In order to investigate the behavior of the steel piles in the ground, arch assignment operation is performed by considering the ground parameters and by considering the X,Y,Z coordinates of the sections which are considered to be in the ground at the nodes formed where the division process is completed. In the model, dynamic analysis was performed by considering distant and near fault effects. A total of 13 earthquakes from the near and distant fault movements that occurred in the world have been used in the dynamic analysis. In the study, peak ground velocity, peak ground acceleration and distance to fault line were taken into account when selecting acceleration records. The maximum acceleration value of the earthquakes used in the near fault effect has been scaled from -10.00g up to + 10.00g wıth increments of 0.05g. Dynamic analysis of the deformation, displacement, values and graphics of maximum and minimum stresses was done by examining the piles considering the effects of near fault and distant faults.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYakın ve uzak fay altında integral köprü uç ayaklarındaki çelik kazıkların davranışı
dc.title.alternativeBehaviors of the steel piles at the end feet of the integral bridges under the effects of di̇stant and near faults
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-30
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10302374
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595799
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess