Show simple item record

dc.contributor.advisorÜlger, Tuna
dc.contributor.authorAslan, Mehmet Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T10:55:48Z
dc.date.available2020-12-10T10:55:48Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-02-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253084
dc.description.abstractCoğrafi olarak engebeli şehirlerde derin kazılara ihtiyaç vardır. Kazı alanını çevreleyen yapıların yoğunluğu, uygun bir iksa yapısı seçmek için anahtar faktördür. Son yıllarda, imalat hatalarından kaynaklı iksa yapılarının yetersizliği can ve mal kaybına neden olmuştur. Bu çalışmada, inşaat hatalarından dolayı kazıklı bir ankrajlı istinat duvarının emniyet açısından değerlendirilmesi, duvar inşaatından önce duvar yakınında bulunan bina da oluşan yapısal çatlakları bina sahibinin bildirmesinden sonra araştırılmıştır. Görsel inceleme, inşa edilen duvarın resmi olarak onaylanmış projeyle tutarsız olduğunu ortaya koydu. İlk önce mevcut duvarın sonlu elemanlar modeli SAP2000'de modellendi, ikinci modelde duvarın onaylanan projesi kullanılarak inşa edilmesi durumuna göre modellenmiştir. Bu nedenle, birinci ve ikinci modellerin yapısal performansı incelenmiştir. Üç farklı zemin tipi özellikleri dikkate alınarak istinat duvarı arkasındaki yanal toprak basıncı değerleri elde edilmiştir. İstinat duvarının toplam yüksekliği, zeminde 6,4 metreden 8,1 metreye kadar yükselirken, onaylanan projede 2,25 metre olan ankraj aralıkları düşey mesafesi inşa edilen duvarda 2,5 metreden ila 4,2 metreye kadar arttığı tespit edilmiştir. Ankraj yerleşimine ek olarak, duvar boyunca drenaj borusu da inşaat sırasında yerleştirilmemiştir. İstinat duvarındaki yukarıda belirtilen tutarsızlıklar göz önüne alındığında, iki boyutlu modelde toplam 12 farklı durum, üç boyutlu modelde ise 4 farklı durum incelenmiştir. İstinat duvarı sistemleri için sonuçlar karşılaştırıldı ve bu çalışmada kapasite kontrolleri yapıldı. Ankrajlar arasındaki mesafe arttıkça, ankrajlar arasındaki momentler ve yer değiştirmeler giderek artar; bununla birlikte, sonuçlar duvarın hala kabul edilebilir sınır toleransları içerisinde kaldığını göstermiştir.
dc.description.abstractDeep excavations are required in geographically rugged cities. The density of the structures surrounding excavation site is the key factor to select an appropriate shoring structure. In recent years, the failure of shoring structures due to manufacturing defects have caused loss of life and property. In this study, the health of a piled anchored retaining wall due to construction errors was investigated after the owner of the adjacent building, which existed before the wall construction, has reported structural cracks. The visual investigation revealed that the constructed wall is inconsistent with the officially approved project. The finite element model of the existing wall was constructed first in SAP2000, and second modeled was constructed as the wall was supposed to be constructed using the approved project. Therefore, the structural performance of the first and second models were investigated. Three different types of soil properties are considered in determination of the earth pressures including the in situ backfill soil properties of the retaining wall. The earth pressure affecting the shoring system were calculated using Terzhagi-Peck model. The total height of the retaining wall increases from 6.4 meters to 8.1 meters from the ground on the site, and the vertical distance between two anchor lines increases from 2.5 to 4.2 meters on the constructed wall, which was given 2.25 meters on the approved project. In addition to the anchor placement, the drainage pipe along the wall was not installed during the construction. Considering the aforementioned discrepancies in the retaining wall, total of 12 different cases were investigated in two dimensional model, and 4 different cases were investigated in three-dimensional model. The results for those retaining wall systems were compared and the capacity checks were performed this paper. As the distance between the anchors is increases, moments and displacements between the anchors gradually increases; however, the results showed that the wall still stays within the acceptable serviceability tolerances.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleProjesinden farklı inşa edilmiş ankrajlı betonarme istinat perdesinin yapısal kusurlarının analizi
dc.title.alternativeStructural investigation of construction deficiencies in a retaining wall project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-21
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEngineering projects
dc.identifier.yokid10317735
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid611338
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess