Show simple item record

dc.contributor.advisorSaka, Yavuz
dc.contributor.authorMazlum, Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:55:43Z
dc.date.available2020-12-10T10:55:43Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253061
dc.description.abstractFen Bilimleri Öğretim Programı'nın temel amacı; fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Genel amacı ise öğrencilere yaşam becerileri kazandırmaktır. 2018 yılında güncellenen Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın önceki programlar (2004 ve 2013) ile temel felsefi yapısı, öğretmen öğrenci rolleri, ölçme ve değerlendirme süreçleri, öğretim yöntemleri bakımından benzerlik gösterdiği söylenebilir. Fakat mevcut programın (2018) mühendislik, tasarım ve girişimcilik süreçlerinin yanı sıra yaşam becerileri kapsamında da farklılık gösterdiği düşünülmektedir. 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı'nda mühendislik, tasarım ve girişimcilik uygulamaları konulu bir bölüm olarak sunulan öğrenme alanının kazanım düzeyinde programda yer almaması, bu becerilerin geliştirilmesi sürecinde öğretmen görüş ve tercihlerinin değişken ve belirleyici olacağı şeklinde değerlendirilmektedir. Bu noktada bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik, tasarım ve girişimcilik becerileri hakkında ki görüşleri ve uygulamalarını ortaya koyarak, bu uygulamaların fen bilimleri öğretim programının temel amacı olan fen okuryazarı bireyler yetiştirme süreçlerine olan katkısının ve de Fen Bilimleri Öğretim Programı'nın başarısının ortaya konulmasıdır. Bu çalışmada çoklu durum deseni kullanılmış olup 2019 Bahar ve 2019 Güz yarıyıllarında bir devlet ortaokulunda görev yapmakta maksimum çeşitlilik yöntemine göre belirlenen üç fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış görüşmelerin yanı sıra, gözlem formları ve sınıf içi uygulamalarda yapılan tasarımların (öğrenci çalışmalarının) incelenmesi ile elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu analizin neticesinde ortaya konulan bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenlerin mühendislik, tasarım ve girişimcilik uygulamaları hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu anlaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin tasarım, mühendislik ve girişimcilik alanına dair görüşleri ile uygulamaları arasında farklılık olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca katılımcı öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında öğretim programında yer alan tasarım odaklı kazanımları mühendislik, tasarım ve girişimcilik öğelerinin alanının ötesinde bağımsız kazanımlar olarak uyguladıkları tespit edilmiştir. Bulgular ışığında uygulamaya ve araştırma yöntemlerine dair öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe fundamental purpose of Science Education Program is to promote scientific literacy. Thegeneral purpose of the curricula is to equip students with life skills. The current scienceeducation program developed in 2018 has common characteristics compare to previousprograms (2004 and 2013) in terms of fundamental philosophy of the program, teaching andlearning methods, teacher and student roles and measurement and evaluation processes.However, the existing program (2018) shows different characteristics in terms ofengineering, design and entrepreneurship skills as well as life skills. Specifically, in terms ofthe emphasis given the engineering, design and entrepreneurship skills, the program does notspecify the benchmarks focusing on these skills. The lack of clearness given the benchmarksfocusing of these skills may create variances when it comes to in class application of theseskills based on teacher thoughts and preferences. In this regard, the purpose of this research isto understand the thoughts and applications of science teachers regarding engineering, designand entrepreneurship skills and ascertain how the teachers' existing thoughts and applicationspromote the fundamental propose of science education program. Multiple case study designwas used during autumn and spring 2019 school terms in a public school setting with threescience teachers defined by maximum diversity method. The data were collected throughstructured and semi structure interviews, observation protocols and documents derived fromstudent in class works and the data were analyzed by thematic descriptive analysis method.The participating teachers' thoughts about engineering, design and entrepreneurship skillsappeared to be positive. On the other hand, these teachers in class applications regarding theseskills showed variance. Additionally participating teachers' classroom applications towardthese skills showed limited coherence to science education program. Based on the findingsimplicational and methodological suggestions were embraced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin mühendislik, tasarım ve girişimcilik becerileri hakkındaki görüş ve uygulamaları
dc.title.alternativeScience teachers' thoughts and applications about engineering, design and entrepreneurship skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-01
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmEngineering
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmScientific literacy
dc.identifier.yokid10320394
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid610629
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess