Argümantasyonla zenginleştirilmiş stem etkinliklerinin 7.sınıf öğrencilerinin `güneş sistemi ve ötesi`` ünitesindeki akademik başarılarına, astronomi`ye yönelik tutumlarına, eleştirel düşünme eğilimlerine ve STEM kariyer ilgilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, `Güneş Sistemi ve Ötesi` ünitesinde kullanılan Argümantasyonla zenginleştirilmiş STEM etkinliklerinin Fen Bilimleri dersi öğretim programının içerdiği etkinliklere kıyasla öğrencilerin akademik başarılarına, astronomiye yönelik tutumlarına, eleştirel düşünme eğilimlerine ve STEM kariyer ilgilerine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Aydın il merkezinde yer alan orta sosyo-ekonomik düzeydeki bir devlet ortaokulunda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, yedinci sınıf düzeyinde öğrenim gören 30 deney 30 kontrol grubu olmak üzere 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; `Güneş sistemi ve ötesi başarı testi`, `Astronomi tutum ölçeği`, `Eleştirel düşünme eğilimi ölçeği` ve `STEM kariyer ilgi ölçeği` kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu arasında uygulanan yönteme göre anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek amacı ile t-testi analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, argümantasyon ile zenginleştirilmiş STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını, astronomiye yönelik tutumlarını, eleştirel düşünme eğilimlerini ve STEM kariyer ilgilerini fen öğretim programlarında yer alan etkinlikler ile öğretime göre istatistiksel olarak geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda bulgular alan yazın ile karşılaştırılmış, araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. In this study, the effects of STEM activities enriched with the argumentation used in the Solar System and Beyond unit on students' academic achievements, their attitudes towards astronomy, critical thinking dispositions and STEM career interests were compared to the activities of the science curriculum. In this study, semi-experimental research model is used. The study was conducted in a middle socio-economic state secondary school in the city center of Aydın in the fall semester of 2018-2019 academic year. The study group consisted of 60 students, 30 of which were in the experiment group and 30 in the control group. As a data collection tool; the solar system and beyond academic achievement test, the astronomy attitude scale, the critical thinking disposition scale and the STEM career interest scale were used. Independent and paired t test analysis was used to determine whether there was a significant difference between the experimental and control groups according to the method applied. As a result of the data obtained, it was concluded that argumentation-based STEM activities developed students' academic achievement, attitudes towards astronomy, critical thinking dispositions and STEM career interests according to the activities in science education programs. At the end of the study, the findings were compared with the literature and suggestions for the researchers were presented.
Collections