STEM etkinliklerinin okuma sorunu olan öğrencilerin akademik performanslarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı STEM etkinlikleri ile okumasorunuolan çocuklarınfen bilimleri dersindeki akademik performanslarının ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden ABA modeli deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aydın il merkezinde yer alan bir ortaokulda öğrenim gören üç okuma sorunu olan öğrenci ile birebir gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulama sürecinde öğrenciler ile haftada 2 ders saati olmak üzere 4 hafta sürmüştür. Araştırmada etkinlikleri geliştirme sürecinde yardımcı olması için öğretmen görüşlerini almak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak alınan görüşler doğrultusunda etkinlik yaprakları geliştirilmiştir. Çalışmanın ana amacı olan fen bilimlerindeki akademik performansı belirlemek amacı ile; sözel olmayan bilişsel performanslarındaki değişimi ölçmek amacı ile Toni-3 zeka testi,''Güneş, Dünya ve Ay'' ünite kazanımlarını içeren onar soruluk üç grup izleme testi ve etkinlik kitapçıkları içerisinde yer alan kontrol listesi kullanılmıştır. Ayrıca okuma sorunu olan öğrencilere yönelik geliştirilen etkinliklerin STEM hedeflerine uygunluğunu görmek için; uygulama sonunda öğrencilerin STEM kariyer ilgilerindeki değişimi gözlemlemek amacı ile STEM kariyer ilgileri ölçeği, sınıfta motivasyon yönelimlerindeki değişimi ölçmek amacı ile sınıfta motivasyon yönelimleri ölçeği, öğrencilerin STEM etkinlikleri ile eğitimlerine devam etme isteklerini görmek amacı ile STEM devamlılık anketi kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre, araştırmaya katılan öğrencilerin STEM etkinlikleri ile eğitim aldıkları süreç sonucunda akademik performanslarının arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca STEM etkinlikleri ile eğitim aldıkları süreç sonucunda öğrencilerin kariyer ilgilerinde ve sınıftaki motivasyon yönelimlerinde olumlu yönde değişimler olduğu gözlenmiştir. Çalışmaya katılan üç öğrencide ileriki eğitim hayatlarında STEM etkinlikleri ile eğitim almak istediklerini ifade etmişlerdir. The aim of this study is to reveal the effects of STEM activities on ther provement of academic performance of children with reading problem. ABA model experimental design was used in the study. The research was carried out with three reading problems students attending a secondary school in Aydın city center in 2018-2019 academic year. The application process of the study lasted for 4 weeks with the students, 2 lessons perweek. In the research, semi-structured interview form was used to get the opinions of teachers to help in the development of activities. Activity sheets were developed in line with the opinions of the teachers.The main purpose of the study is to determine academic performance; a) Toni-3 intelligence test to mean sure the change in non-verbal cognitive (academic) performances, b) three group follow-up tests including ' Sun, Earth and Moon '' unit gains; and c) check list in activity book lets, used. In addition, in order to see the compatibility of the activities developed for students with reading difficulties with STEM objectives; a) STEM career interest scale in order to observe the change in STEM career interests of the students at the end of the application, b) motivation orientation scale in the classroom to measure the change in motivation orientations in the classroom, c) STEM continuity survey in order to see the students' desire to continue their education with STEM activities.According to the results of the research, it was seen that the academic performance of the students in there search increased as a result of the STEM activities. Inaddition, it was observed that there were positive changes in students' career interests and motivation orientations in the classroom as a result of STEM activities. Three students stated that they would like to receive education with STEM activities in their future education.
Collections