Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde yer alan bilimin tarihi ve tarihsel gelişimi konularına yönelik akademik başarılarının sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde yer alan bilimin tarihi ve tarihsel gelişimi konularına yönelik bilgilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma tarama çalışması olarak yapılmıştır. Çalışma 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan 818 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen `Bilimin Tarihi ve Tarihsel Gelişimi` başarı testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, cinsiyet değişkenin her sınıf seviyesinde öğrencilerin bilimin tarihi ve tarihsel gelişimine yönelik akademik başarılarında etkili olmadığı görülmüştür. Örneklem içerisinde sosyo-ekonomik çerçeve ve LGS başarısı göz önüne alınarak okullar gruplandırılmıştır. Bu okulların karşılaştırılması yapıldığında, farklı sınıf seviyelerinde öğrencilerin bilimin tarihi ve tarihsel gelişimine yönelik akademik başarılarının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra, ortaokul öğrencilerin anne-baba eğitim durumu, ailenin aylık geliri, kardeş sayısı, fen bilimleri dersi akademik başarı notu ve fen bilimleri dersine yönelik ilgilerinin, onların fen bilimleri dersinde yer alan bilimin tarihi ve tarihsel gelişimine yönelik akademik başarı puanlarında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. This study was carried out to reveal the knowledge of secondary school students about the history and historical development of science in science lesson. The research was conducted as a screening study. The study was conducted with 818 participants consisting of 5, 6, 7 and 8th grade students. The History and Historical Development of Science` achievement test developed by the researcher was used as data collection tool. As a result of the statistical analysis, it was found that gender variable did not affect students' academic achievement towards the historical and historical development of science. Schools were grouped in the sample by taking socio-economic framework and high school entrance exam success into consideration. When these schools were compared, it was concluded that the students' academic achievement towards the historical and historical development of science differed at different grade levels. In addition, there is a significant difference in the academic achievement scores of the secondary school students' educational background, the monthly income of the family, the number of siblings, the academic achievement grade of science course and their interest in the science course. was determined.
Collections