Ortaöğretim 9. sınıf matematik öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretimin, Ortaöğretim 9. sınıf `Dik Üçgen ve Trigonometri` konusunda, öğrencilerin akademik başarısına, matematiğe yönelik tutumlarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, Aydın ili Efeler ilçesindeki Aydın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenim gören 20'si deney ve 20'si kontrol grubu olmak üzere 40 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 26 soruluk başarı testi, matematiğe yönelik tutumlarını ölçmek için Askar (1986) Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Dersler deney grubunda Gerçekçi Matematik Eğitimi temelli öğretim ile kontrol grubunda ise mevcut öğretim programına uygun yürütülmüştür. Elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi temelli öğretimin, mevcut öğretim programına dayalı öğretimine göre öğrenci akademik başarısında daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerin matematiğe yönelik tutum puan ortalamalarına bakıldığında anlamlı bir fark gözlemlenmemiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin öğrenilen bilgilerinin kalıcılığına bakıldığında Gerçekçi Matematik Eğitimi temelli öğretimin bilgi kalıcılığına etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME), Matematik Tutumu, Başarı, Kalıcılık In this study, the effect of teaching supported by Realistic Mathematics Education has been analyzed on the students' academic achievement, attitudes towards mathematics and retention of the knowledge gained in the subject - Right Triangle and Trigonometry, on 9th grade. The study group of the research consists of 40 students, 20 of whomare experimental and 20 of whom are control groups in Aydın Vocational and Technical Anatolian High School in Efeler, Aydın. 26-question achievement test developed by the researcher has been usedas a data collection tooland Askar (1986) Mathematics Attitude Scale has been used to measure students' attitudes towards mathematics. The courses have been conducted with Realistic Mathematics Education in the experimental group and with the current curriculum in the control group. The data obtained have been analyzed using SPSS 21.0 package program. In the study, it has been concluded that teaching supported by Realistic Mathematics Education is more effective on students' academic success than teaching based on current curriculum. Also, no significant difference has been observed in the attitude scores of the experimental and control group students towards mathematics. When the retention of the knowledge of experimental and control group students has been examined, it has been concluded that teaching supported by Realistic Mathematics Education has no effect on knowledge retention. Key Words: Realistic Mathematics Education (RME), Mathematics Attitude, Success, Retention.
Collections