Hemşirelik öğrencilerinin güdülenme ve öğrenme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin güdülenme ve öğrenme stratejileri ile etkileyen etmenleri belirlemek amacıyla yapılmış, tanımlayıcı ve analitik tipte bir çalışmadır.Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında, Aydın Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 648 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri `Öğrenci Bilgi Formu` ve `Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği` ile toplandı. Veriler Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis testi, Tek Yönlü Varyans analizi, Spearman testi, Tamhane testi, çoklu karşılaştırma testi kullanılarak analiz edildi. Araştırmada kız öğrencilerin içsel hedef, görev değeri ve sınav kaygısı, erkek öğrencilerin ise öğrenme kontrolü inancı puan ortalamaları anlamlı derecede yüksek bulundu (p<0.05). 1. sınıf öğrencilerin içsel ve dışsal hedef puan ortalamalarının 3. ve 4. sınıflara göre, öz yeterlilik puan ortalamalarının ise 2. 3. ve 4. sınıflara göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptandı. Sağlık meslek lisesinden mezun olan öğrencilerin öz yeterlilik algısı ve sınav kaygısı, ekonomik durumunu geliri giderinden fazla olarak algılayan öğrencilerin sınav kaygısı, evde yalnız kalan öğrencilerin dışsal hedef ile öz yeterlilik, hemşirelik mesleğini isteyerek ve kısmen isteyerek seçen öğrencilerin görev değeri, hemşirelik mesleğini isteyenlerin ise ayrıca öz yeterlilik ve sınav kaygısı, hemşirelik eğitiminden memnun olanların içsel hedef, öğrenme kontrolü inancı, görev değeri ve sınav kaygısı, düzenli kitap okuyanların içsel hedef ve öz yeterlilik puan ortalamalarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptandı. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin açımlama ve düzenleme, metabilişsel stratejiler, zaman ve çalışma ortamı yönetimi, erkek öğrencilerin ise akran işbirliği stratejileri anlamlı düzeyde yüksek bulundu.1.sınıf öğrencilerinin açımlama ve eleştirel düşünme, metabilişsel, akran işbirliği yönetimi ve yardım isteme stratejileri, sağlık meslek lisesinden mezun olan öğrencilerin emek yönetimi, ekonomik durumunu geliri giderine eşit olarak algılayan öğrencilerin eleştirel düşünme, zaman ve çalışma ortamı ile emek yönetimi stratejileri, yalnız evde kalan öğrencilerin emek yönetimi, arkadaşı ile evde kalan öğrencilerin ise yardım isteme, düzenli kitap okuyan öğrencilerin ise yineleme, açımlama, düzenleme, eleştirel düşünme ve metabilişsel stratejileri puan ortalamaları anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Hemşirelik mesleğini istemeyerek seçen öğrencilerin açımlama, düzenleme, eleştirel düşünme ve yardım isteme stratejileri puan ortalamaları anlamlı derecede düşük saptanmıştır (p<0.05).Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerinin en fazla içsel hedef, en az sınav kaygısı ile güdülendikleri, cinsiyet, sınıf, mezun olunan okul, algılanan ekonomik durum, barınılan yer, hemşirelik mesleğini seçmedeki isteklilik ve eğitimden memnuniyet düzeyi ile düzenli kitap okuma alışkanlığının öğrencilerin güdülenme ve öğrenme stratejilerini etkilediği saptandı. Bu araştırmanın diğer çalışmalara veri oluşturacağı, hemşirelik eğitimi etkinliklerini düzenleme, eğitim hedeflerine ulaşma ve kaliteli bir eğitim sağlamada yol gösterici olacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler; Hemşirelik, Hemşirelik Eğitimi, Öğrenme, Güdülenme, Öğrenme Stratejisi This research is a descriptive and analytical study conducted in order to determine the nursing students' motivation and learning strategies with the affecting factors.The sample of the study was constituted of 648 students who were studying at Aydın School of Health, Department of Nursing in the academic year of 2015-2016. Data collection was carried out using the `Student Information Form` and `Scale of Motivation and Learning Strategies`. Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis test, One-way Analysis of Variance, Spearman test, Tamhane test, multiple comparison test (pairwise comparisons) were used for the analysis of the data. Average scores of intrinsic goal orientation, task value and test anxiety in female students and control beliefs in male students were found to be significantly high (p<0.05) in the study. The intrinsic and extrinsic goal orientation score averages of the 1st-grade students were found to be significantly higher than the 3rd and 4th graders and their self-efficacy for learning and performance score averages were found to be higher than of the 2nd 3rd and 4th graders. The perception of self-efficacy for learning and performance and test anxiety of students graduated from medical vocational high school, test anxiety of students who perceive their economic situation as having more income than expenditure, intrinsic goal orientation and self-efficacy for learning and performance of the students who live alone, task value of students who chose nursing profession willingly or partially willingly, the self-efficacy for learning and performance and test anxiety of those willing the profession of nursing, the intrinsic goal orientation, task value, control beliefs and test anxiety of those who are satisfied with nursing education, of those reading books regularly the intrinsic goal orientation and self-efficacy for learning and performance score averages were found to be significantly high. The elaboration and organization, metacognitive self-regulation, time and study environment strategy average scores of the female students participating in the study, and peer learning average scores of the male students participating in the study were found to be significantly high. The average scores of elaboration and critical thinking, metacognitive self-regulation, peer learning and help-seeking of the 1st grade students, effort regulation of the students graduated from medical vocational high school, critical thinking strategy, time and study environment and effort regulation of the students who perceive their economic situation as the income being equal to the expenditure, effort regulation strategy of the students living alone, help-seeking strategy of the students living with their friends, rehearsal, elaboration, organization, critical thinking and metacognitive self-regulation of the student who read books regularly were found to be significantly high. Elaboration, organization, critical thinking and help-seeking score averages of those who did not choose the nursing profession willingly were found to be significantly low (p<0.05).As a conclusion, it was found that the nursing students have been motivated mostly by intrinsic goal orientation and least motivated by test anxiety. Moreover, it was noted that gender, graduated school, perceived economic status, accommodation, willingness in choosing nursing profession, level of satisfaction from the education and habit of reading books regularly have affected the students' motivation and learning strategies. It is considered that this research will constitute data for other studies and it will be as a guide for the organization of nursing education activities, fulfilling educational goals and providing quality education.Key Words: Nursing, Nursing Education, Learning, Motivation, Learning Strategies.
Collections