Ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve bu becerilerin engellenmesine yönelik deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve bu becerilerin engellenmesine yönelik deneyimlerinin neler olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji, örnekleme yöntemi olarak amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümünün son sınıfında öğrenim gören 15 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma öncesi pilot uygulama yapılarak görüşme formu revize edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler elde edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve engellenmeye yönelik aldıkları teorik eğitim sırasındaki deneyimleri teması altında; `meslek seçimi`, `alınan teorik eğitim`, `meslek algıları`, `teorik eğitimin özelliği` alt temaları saptanmıştır. Öğrencilerin laboratuvar eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; `algıları`, `istekler`, `fiziksel ortamın özellikleri`, `maketlerle ilgili algıları` alt temaları belirlenmiştir. Uygulama eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; `doğumla ilk karşılaşma`, `öğretim elamanlarının yaklaşımları`, `kişisel çabalar`, `çalışanların yaklaşımları`, `öğrencinin kişisel özellikleri`, `yaz stajı`, `hastane politikaları`, `fiziki ortam`, bilişsel algıları`, `karşılaştıkları yanlış uygulamalar`, `annenin özellikleri` alt temalarına ulaşılmıştır.Ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duydukları belirlenmiş olup özellikle laboratuvar ve uygulama eğitimlerinin gözden geçirilerek her bir öğrenciye daha fazla uygulama yapacak şekilde planlanması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Ebelik Öğrencisi, Doğum Becerisi, Deneyimler. This study has been carried out to reveal experiences of student midwives upon building, improving midwifery skills and impediments to building those skills.In this study, phenomenology, a qualitative research pattern, and, as the sampling method, purposive sampling has been used. The study group of the research consisted of 15 senior year students of midwifery department of Aydın Adnan Menderes University School of Health in the fall semester of the 2015-2016 academic year. Interview guide has been revised before research by conducting a pilot experiment. Data were obtained by using the semi-structured interview technique and the obtained data were evaluated by using content analysis.Subthemes of `Career choice`, `Received Theoretical Education`, `Professional Perceptions` and `The Characteristics of The Theoretical Education` have been detected under the theme of `The Experiences of The Students During The Theoretical Training, They Have Undertaken, To Build, Improve and Get Prevented Midwifery Skills`. Subthemes of `Perceptions`, `Requests`, `The Characteristics of The Physical Environment` and `Perceptions About Models` have been detected under the theme of ` The Experiences of Students During Laboratory Training`. Subthemes of `The First Encounter With The Birth`, `The Approaches of The Teaching Staff`, `Personal Efforts`, `The Approaches of The Employees`, `Personal Characteristics of The Student`, `Summer Internship`, `Hospital Policies`, `Physical Environment`, `Cognitive Perceptions`, `Improper Practices They Encounter` and `The Characteristics of The Mother` have been reached under the theme of `The Experiences During The Practical Training`.It is determined that midwifery students need to improve their midwifery skills and it is suggested that especially the laboratory and practical training should be reviewed and planned to be applied so that each student practices more.Keywords: Midwifery Students, Midwifery Skills, Experiences
Collections