Uluslararası turistlerin davranışlarının incelenmesi: Türkiye`de rehberli turlara katılan turistler üzerinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Post-pozitivist paradigma çerçevesinde nitel araştırma deseninin yoğun olarak kullanıldığı (katılımlı gözlemler, odak grup görüşmeleri ve derinliğine görüşmeler), yorumlama ve karşılaştırmalar yaparken kısmen frekans ve yüzde analizlerinden yararlanıldığı bu araştırmanın temel amacı, rehberli turlara katılan uluslararası turistlerin sergiledikleri belirli kategorilerdeki davranışları (bahşiş, etkileşim, alışveriş eğilimleri, yöresel yiyecek içecek deneyimi vb.) belirlemek, farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırmak ve elde edilen bulgu ve sonuçların bir yandan bu alanda yapılacak bilimsel çalışmalara bir yandan da turizm sektörü karar vericilerine ışık tutmasını sağlamaktır.Araştırma verileri üç aşamalı bir süreçte toplanmıştır. İlk aşamada, veriler; Temmuz-Ekim 2016 tarihleri arasında Kuşadası, İstanbul, Kapadokya ve Antalya'da toplam 31 günübirlik turda; Hollanda, Almanya, Rusya, Japonya, Güney Kore, Yunanistan, İran ve Belçika'dan Türkiye'ye gelen turistlerin davranışlarının gözlemlenmesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında, ilk olarak, Aralık 2016-Ocak 2017 tarihleri arasında Rusça dilinden profesyonel turist rehberlerinin katıldığı bir WhatsApp grup görüşmesi gerçekleştirilmiş, daha sonra farklı zamanlarda Japonca, Almanca ve Hollandaca dillerindeki rehberlerle odak grup görüşmeleri tamamlanmıştır. Bu süreçte ayrıca Farsça, Yunanca ve Korece dillerindeki rehberlerle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın son bölümünde odak grup görüşmesine dâhil olmayan Hollandaca, Rusça ve Almanca rehberlerle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş, Japonca rehberlere ise yapılandırılmış soru formları gönderilmiştir. Araştırma sonucunda, Hollandalı ve Güney Koreli ziyaretçilerin tur esnasında diğer turistlerle etkileşime girme eğilimlerinin Rus, Alman, Yunan, İranlı, Japon ve Belçikalı turistlerle kıyaslandığında daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilirken, Japon turistlerin, alışveriş esnasında grup üyelerinin satın alma davranışlarından etkilenme düzeyleri ile fotoğraf çekme eğilimlerinin diğer turist gruplarından daha yüksek olduğu ve zamanlama konusunda daha disiplinli oldukları belirlenmiştir. Diğer yandan Rus turistlerin zamanlama konusunda Alman ve Japon turistler kadar disiplinli olmadıkları, ancak tur esnasında öğle yemekleri sürelerinin, araştırmaya katılan diğer turist gruplarından daha kısa sürdüğü gözlenmiştir.Araştırmaya katılan turist gruplarının Türkiye'de alışverişleri esnasında pazarlığa yüksek düzeyde önem verdikleri tespit edilirken, genel anlamda bahşiş verme eğilimlerinin düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Alman, Hollandalı ve Yunan ziyaretçilerde yüksek düzeyde kahve tüketim alışkanlığının tur esnasında da sürdürüldüğü gözlenirken, Koreli ziyaretçilerin yanlarında kurutulmuş deniz mahsulleri getirdikleri ve paket tur boyunca iki kez bir Kore restoranında yemek yedikleri belirlenmiştir. Alman, Hollandalı ve Güney Koreli ziyaretçilerin yerel kültürü tanıma eğilimlerinin diğer turist gruplarıyla kıyaslandığında daha yüksek düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Diğer turist gruplarıyla kıyaslandığında, Belçikalı ve Japon ziyaretçilerin tur esnasında şikâyetlerini gizleme yoluna gittikleri görülmüştür.Güney Koreli ve İranlı ziyaretçilerin hatıra fotoğrafı satın alma eğilimlerinin, araştırmaya katılan diğer turist gruplarından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Turist gruplarının tamamının günübirlik turlardaki alışveriş eğilimlerinin düşük olduğu gözlenirken, İranlı turistlerin ağırlıklı olarak kıyafet, Rus turistlerin ise yöresel ürünlerin satıldığı mağazalar (şarap, lokum, harnup vb.) ile `ikon` alışverişinde bulundukları görülmüştür. The main aim of the research, in which qualitative research design (participant observation, focus group discussions and in-depth interview) was mostly used within the frame of post positivist paradigm; frequency and percentage analyzes were partially taken advantage of when interpreting and making comparisons, is to determine certain behavioural categories (leaving tip, interacting, shopping tendencies, experiencing local food and beverages, and etc.) of international tourists participating in guided tours, to compare differences and similarities to make the findings and results available not only for scientific research in this field but also for decision makers in tourism industry.Research data were collected through three successive processes. In the first stage, between July and October 2016, data were collected by observing the behaviours of tourists, from Holland, Germany, Russia, Japan, South Korea, Greece, Iran and Belgium, participating in 31 daily excursions in Kusadasi, Istanbul, Cappadocia and Antalya. In the second stage, between December 2016 and January 2017, firstly, a WhatsApp group discussion with Russian speaking tour guides, and then, three focus group discussions with Japanese, German and Dutch speaking tour guides were conducted at different occasions. Furthermore, in-depth interviews were conducted with Persian, Greek, and Korean speaking tour guides within that period. In the last section of the research, in-depth interviews were conducted with Dutch, Russian and German speaking tour guides not having participated in focus groups, and structured questionnaires were sent to Japanese speaking tour guides as well.As a result of the research, it was found out that Dutch and South Korean tourists had a high tendency to interact with other tourists during the guided tours in comparison with Russian, German, Greek, Japanese and Belgian tourists while Japanese tourists had a high tendency to be influenced by group members' buying behaviour and to take photographs as compared with other tourist groups and that they gave utmost importance to timing. On the other hand, it was observed that Russian tourists were not as disciplined as Japanese and German tourists with regards to punctuality; however, their lunch time was shorter than the other tourist groups observed. It was clearly seen that the tourist groups participated in the research placed great emphasis on bargaining while shopping in Turkey, on the other hand, they had a low tendency to leave tips generally. It was determined that German, Dutch and Greek tourists kept their high level of coffee consumption habits during the guided tours, and that Korean tourists tend to bring dried seafood with them and eat in the Korean restaurants twice during the package tours. It was understood that German, Dutch and South Korean tourists' tendencies to get to know the local culture were higher than other tourist groups. Belgian and Japanese tourists were prone to keep their complaints hidden during the tour as compared with other tourist groups.It was found out that South Korean and Iranian tourists had a high tendency to buy souvenir photographs in comparison with other tourist groups. Although all the tourist groups observed had a low tendency to shop in daily excursions, it was found out that Iranian tourists predominantly bought clothes while Russian tourists shopped at local goods stores (wine, Turkish delight, carob syrup, etc.) and Icon shop.
Collections