Çevresel tutum ve davranışın hizmet kalitesi ve satın alma davranışına etkisi: Ekoturizm faaliyetlerine yönelik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Alternatif turizm türlerinden biri olan ekoturizm, alternatif bir turizm türü olarak belirlenmiş olup tüketim kültürü ile doyuma ulaşan kitle turizm çeşitliliğinin yerini almaya başlamıştır. Gün geçtikçe önemi artarak devam eden ekoturizmin temelinde doğayla iç içe olma ve doğaya zarar vermeme özelliği bulunmaktadır. Ayrıca ekoturizm kapsamında daha farklı turist çeşidine hizmet vermek amacıyla eko işletmeler bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında ekoturizm hizmeti veren eko işletmelerden bir tanesi olan ekoçiftlikleri tercih eden ekoturistlerin tercih etmiş oldukları bu çiftliklere ilişkin hizmet kalite beklentileri ile algılanan hizmet kalitesi SERVQUAL ölçeğinden uyarlanan ECOSERV ölçeği ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca yürütülen bu çalışmada ekoturistlerin çevresel tutum ve davranışlarının ekoturizm faaliyetlerine olan etkisi ve yine bu ekoturizm faaliyetlerinin ECOSERV beklenti ve algı düzeyi ile memnuniyet düzeyi ve değiştirme davranışı üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunların yanı sıra, çevresel tutum ve davranış faktörlerinin beklenti ve algı düzeyinde etkileri de incelenmiş, çevresel tutum ve davranışlarının memnuniyet düzeyi ile değiştirme davranışı üzerindeki etkileri de tespit edilmiştir. Yapılan analizlerle belirlenen 19 hipotezin 2'si reddedilmiş, 17 hipotez kabul edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, çevresel tutum ve davranış faktörlerinin hizmet kalitesi beklenti düzeyinde bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte çevresel tutum ve davranışın ekoturizm faaliyetleri üzerinde etkili olduğu, ekoturizm faaliyetlerinin beklenti ve algı düzeyleri üzerinde, hizmet kalitesi beklenti ve algı düzeylerinin de memnuniyet ve değiştirme davranışı üzerinde etkileri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çevresel tutum ve davranışın memnuniyet ve değiştirme davranışı üzerinde de etkisi olduğu ortaya çıkan bir diğer sonuçtur. Ecotourism, which is one of the alternative tourism types, has been identified as an alternative tourism type and the mass tourism reaching saturation with consumption culture has started to take its place. The ecotourism which continues to increase day by day has the nature of being inland with nature and not harming nature. In addition, within the scope of ecotourism, there are eco businesses in order to serve different tourist types. Within the scope of this study, it was tried to be determined by the ECOSERV scale which is adapted from SERVQUAL scale with service quality expectations of these farms which ecoturists prefer ecoturists who are one of the ecotourism service eco companies and perceived service quality. In addition, in this study, the effect of ecotourists' environmental attitudes and behaviors on ecotourism activities and the ECOSERV expectations and perceptions level of these ecotourism activities, satisfaction level and effects on changing behavior have been tried to be determined. In addition, the effects of environmental attitudes and behavior factors on expectations and perceptions were also examined, and the level of satisfaction with environmental attitudes and environmental behaviors and the effects on behavior of changing behavior were also determined. Of the 19 hypotheses determined by the analyzes made, 2 were rejected and 17 hypotheses were accepted. According to the results of the study, it was found that environmental attitude and behavior factors did not have an effect on service quality expectation level. However, it has been determined that environmental attitudes and behaviors are influential on ecotourism activities, and that service quality expectations and perception levels have effects on satisfaction and change behavior on ecotourism activities' expectations and perception levels. It is also the result of environmental attitudes and behavior that have also been implicated in satisfaction and change behaviors
Collections