Yerel medyada çalışan yönetici kadınlar: Aydın ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadının çalışma yaşamına dahil olması yeni değildir. Kadın tarih boyunca ev içi - ev dışı, ücretli – ücretsiz emeğini gerçekleştirmektedir. Bunun yanında 19. yüzyıl Sanayi Devrimi başlangıcı ile varlığını sürdüren endüstrileşme süreci erkek emeğini tarımdan fabrikalara, kadın emeğini ise ev içinden kamuya yönlendirmiştir. Birinci ve İkinci Dünya Savaşları sırasında ise kadınlar erkeklerden boşalan yerleri doldurarak çalışma hayatına yedek iş gücü olarak devam etmiştir. Günümüzde ise ücretli çalışma alanlarında artan oranlarda yer alan kadınların sayılarındaki artış, düşük statülerinin önüne geçememiştir. Geçmişten günümüze varlığını sürdüren cinsiyetler arası eşitsizlik sebebiyle bu araştırma, çok boyutlu bir konu olan kadın sorununun bir yönü olan ücretli çalışma yaşamında kadın, yönetici pozisyonunda çalışan kadın ve sözü edilen kadınlara ilişkin tutumları ortaya koymayı amaçlamaktadır.Bunlara ek olarak genelde medya özelde ise yerel medya organları toplumsal yaşama özgü değerlerin yeniden tasarımı ve inşasında önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle cinsiyete dayalı ayrımcılığın hüküm sürdüğü toplumlarda medya aracılığıyla yeniden üretilen tahakküm ilişkileri önemli olduğu kadar medyada çalışan kadınlar da son derece önem kazanmaktadır. Bu açıdan da medyada kadının ele alınış biçimleri Türkiye'de kadın hareketinin tarihinde Osmanlı Döneminden başlayarak kadınların medyada kendilerini ifade etmeleri bakımından bu çalışma, yazma eyleminde bulunarak haklarını arama yoluna gitmiş kadınların varlığından hareketle kadın sorununu yerel medyada çalışan yönetici kadınlar çerçevesinde ortaya koymayı amaçlamaktadır.ANAHTAR KELİMELER: Kadın Emeği, Ücretli Kadın Emeği, Medyada Kadın İşgücü, Yerel Medyada Yönetici Kadınlar Woman's involvement to professional life is not new. Throughout history, woman has achieved her domestic/out-of-home, paid/free-of-charge efforts. Furthermore, the industrialization process, which had existed with the beginning of the Industrial Revolutionin 19th century, led men's labor from agriculture to factory and women's labor from house to public. During the First and Second World Wars, women filled men's positions and continued to work as a backup force. Nowadays, the rise in the number of women who are increasingly included in paid workplaces has not been able to overcome their low status. Due to the inequality between sexes that persisted from the past, to the present, this research aims to reveal attitudes towards women, who are working in the managerial position and women who are in paid working life, which is only one aspect of a multidimesional issue.In addition, the media in general and the local media in particular play an important role in redesigning and reconstruction of values specific to social life. Especially in societies where gender discrimination prevails, women who work in media are of utmost importance, as well as the relations of domination reproduced by media. In this respect, the representation of women in media, women's movement history in Turkey that is starting from the Ottoman period, this study terms to women, who express themselves by writing, and aims to reveal the women's issues in the context of women managers working in local media.KEY WORDS: Women's Labor, Women's Paid Labor, Women's Labor Force In Media, Women Managers İn Local Media.
Collections