İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Denizli ili merkez ilçelerinde bulunan 6 ilkokuldaki 4. sınıfta öğrenim gören 302 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Bilişim Teknolojileri Kullanım anketi ve Dijital Oyun Bağımlılığı ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri ve Chaid Analizi kullanılmıştır. Chaid analizi bilinen klasik varsayımları aramamaktadır. Ayrıca bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki önem sırasının görsel olarak elde edilmesi ve söz konusu yapının incelenmesi ile sınıflama işleminin kolaylıkla yapılabilmesini sağlamaktadır.Araştırma sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin %13,9'unun dijital oyun bağımlısı olduğu ve öğrencilerin dijital oyun bağımlılığını etkileyen en önemli yordayıcı değişkenin cinsiyet olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeninde, erkek öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarını en iyi açıklayan bağımsız değişken oyun oynama sıklığı iken kız öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarını en iyi açıklayan bağımsız değişken, başkasının facebook hesabını kullanma değişkenidir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Dijital Oyun, Dijital Oyun Bağımlılığı, İlkokul 4. Sınıf öğrencileri The aim of this research is to investigate different variables of the digital game addictions of primary school 4th grade students. The sample group of the research consisted of 302 students of 4th grade who studied in 6 primary schools located in the districts of Denizli in the academic year of 2016-2017.For the purpose of collecting data in the research, `Usage of Information Technologies` survey and `Digital Game Addiction` scale developed by the researcher were applied. Descriptive statistical methods and Chaid Analysis were used in the analysis of the obtained data. Chaid analysis is not looking for known classical assumptions. In addition, by visualization of the importance of the independent variables on the dependent variable and by examining the related structure the classification process can be done easily.As a result of the research, it was found that 13.9% of the students who participated in the research were digital game addicts and that the most important predictive variable affecting the digital game addiction of the students was gender. In the gender argument, the variable that best describes the digital game dependencies of female students is the usage of Facebook account by other people, while the best variable describing the addiction of male students is the game playing frequency.KEY WORDS: Digital Game, Digital Game Addiction, Primary School 4th Grade Students
Collections