Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu ingilizce hazırlık programının Bellon ve Handler Modeline göre değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık programını Bellon ve Handler Modeline göre değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Durum çalışması olarak kurgulanan bu çalışmada, araştırma konusuna yönelik nitel ve nicel verilere ulaşılması amaçlanmıştır. Çalışmaya 310 İngilizce hazırlık öğrencisi, 26 İngilizce okutmanı, 26 dış birim öğretim elemanı ve 24 dış birim öğrencisi katılmıştır. Nicel araştırmada veriler, İngilizce Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği ve İngilizce okutmanı ve hazırlık öğrencilerine yönelik uygulanan anketler, nitel araştırmada ise veriler 13 İngilizce okutmanı, 18 İngilizce hazırlık öğrencisi, 26 dış birim öğretim elemanı ve 24 dış birim öğrencisi ile yapılan görüşmeler, gözlem ve doküman analizi ile toplanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde motivasyon ölçeği için frekans (f), yüzde (%) dağılımları, ortalama (X) ve standart sapmaları (ss), anketler için ortalama (X) ve standart sapmaları (ss) ve korelasyon (r) analizleri hesaplanmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel ve içerik analizden yararlanılmıştır. Çalışma, program değerlendirme modellerinden Bellon ve Handler Modeli'nin aşamalarına göre yapılandırılmış ve bulgular bu aşamalara göre sunulmuştur. Dört ana odak noktasının (amaçlar, organizasyon, işlemler, çıktılar) yer aldığı bu modelin mevcut durum açıklaması, analiz etkinlikleri ve toplam geliştirme birimlerine ilişkin sonuçları şöyledir: Modelin ilk aşaması olan mevcut durum açıklamasında yer alan amaçların Avrupa Ortak Dil Çerçeve'sine göre, B1 düzeyinde, dört temel dil becerisinin kazandırılmasına yönelik olduğu; ancak programın özel hedeflerinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Organizasyon ana odak noktasında öğretim elemanlarının yeterince söz sahibi olmadığı dile getirilmiştir. İşlemler ana odak noktasında okulun standartlaşma anlayışına karşın bazı öğretim elemanlarının farklı uygulamalar yaptırdığı gözlenmiştir. Çıktılar ana odak noktasında paydaşlarla yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin değiştiği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin istenilen başarı düzeyine ulaşamadıkları yönünde görüş bildirilmiştir. Modelin ikinci aşaması olan dört ana odak noktasının analiz etkinliklerine ilişkin sonuçları doğrultusunda, amaçlar ana odak noktası incelendiğinde, öğrenme ortamının öğrencilerin akademik ihtiyaçlarını gerçekleştirmeye uygunluğuna ilişkin öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri farklılaşmaktadır. Bu sonuçlara rağmen mevcut okulun olanaklarını olumlu bulan öğrenci sayısı oldukça fazladır. Organizasyon ana odak noktasında okuldaki iletişimin öğrenciler ve öğretim elemanları arasında olumlu olduğu; ancak bazı öğretim elemanları ile yönetim arasında iletişimin yetersiz olduğu ortaya konmuştur. İşlemler ana odak noktasında ise beceri eğitiminin yetersiz olduğu vurgulanmıştır. Öğrencilerin becerilere yönelik yaşadıkları güçlüklerin ortak nedeninin becerileri uygulama olanaksızlığı olduğu ortaya çıkmıştır. Nitel ve nicel sonuçların genel olarak birbirini destekler nitelikte olduğu, yapılan gözlemler sonucunda öğretmen ve öğrenci merkezli sınıflardaki öğretim elemanı ve öğrenci rollerinin farklılaştığı söylenebilir. Öğretim elemanları tarafından beceri sınavlarının öznel olduğu dile getirilmiştir. Çıktılar ana odak noktasında öğrenciler ve öğretim elemanlarının başarı düzeyi algıları farklılaşmaktadır. Tüm dış birim öğretim elemanları tarafından öğrencilerin İngilizce düzeyleri yetersiz olarak algılanmaktadır. Modelin son aşaması olan toplam geliştirme birimleri incelendiğinde, şu sonuçlara ulaşılmıştır: İhtiyaç analizi yapılarak ihtiyaçlar belirlenmeli ve programın amacı detaylı olarak ortaya konulmalıdır. Mesleki İngilizcenin de programda olması, yabancı öğretim elemanının istihdam edilmesi, farklı öğretim materyallerinin kullanılması, fiziksel olanaklarda iyileştirme yapılması, karar alma sürecinde öğretim elemanlarının ve öğrencilerin de katkıda bulunması, özel hedeflerin belirlenmesi, programın güncellenmesi, üniversitenin diğer birimleriyle işbirliğinin sağlanması, farklı etkinliklerin de olması, süreç odaklı değerlendirmeye yer verilmesi gerektiği belirtilmiştir. Öğrencinin başarı düzeyinin artırılmasında motivasyonun önemli bir etken olduğu belirtilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda tüm paydaşların ihtiyaçları göz önünde bulundurularak programın tüm öğelerinin yeniden yapılandırılması, olumsuz olarak görülen boyutlarda ise gerekli iyileştirmelerin yapılması önerilmiştir. The study aimed to evaluate Aydın Adnan Menderes University School of Foreign Languages English Preparatory School curriculum according to Bellon and Handler model. The study was designed as a ` case study`, which aimed to reach qualitative and quantitative data for the research. 310 English preparatory school students, 26 English lecturers, 26 lecturers of other departments and 24 students of other departments were included in the research. For the quantitative study, the data were obtained through a scale of Motivation Towards Learning English, Student and Lecturer Questionnaires while for the qualitative study, data were gathered through interviews with 13 English lecturers, 18 English preparation class students, 26 lecturers of other departments and 24 students of other departments, class observations and document analysis. In the quantitative data analysis, frequencies (f), percentages (%), means (X) and standard deviations (sd) of items were calculated for motivation scale. For questionnaires, means (X), standard deviations (sd) and correlation between the items (r) were found. Qualitative data were exposed to `descriptive` and `content` analysis techniques. The study was structured according to the steps of one of the curriculum evaluation models which is called `Bellon and Handler Model` and findings were presented according to these steps. The results of the model, which included the steps status description, analysis activities and curriculum improvement components of four areas of focus (goals, organization, operations and outcomes), were defined as: The first step is status description and in the description of goals status study, the curriculum aims the students to gain four main skills of the language at the level of B1, which is generated by Common European Framework of Reference for Languages. However, the curriculum is lack of specific goals. In description of organization status study, lecturers do not have many responsibilities. In description of operations status study, some lecturers were observed to apply various activities opposed to the sense of standardization of school. In description of outcomes status study, as a result of interviews with the stakeholders, there is difference among student views with regard to motivation towards learning English. All participants mention that the students cannot reach to the desired level of achievement at the end of the year. The second step of the evaluation model is analysis activities and in analysis of goals, there is significant difference between the student and lecturers' views with regard to the availability of learning context to meet academic needs. The number of the students who found the school facilities is quite few. In analysis of organization, communication between the students and the lecturers was evaluated as positive while the communication between administration and some lecturers was negative. In analysis of operations, the inefficacy of skill activities was emphasized by all participants. Absence of practice is the common reason of students' having difficulties in learning skills. It can be said that qualitative and quantitative results support each other and the role of the lecturers and the students changed in teacher based classes and student based classes. The lecturers mentioned that the assessment of skills was subjective. In the analysis of outcomes, the perceptions of students and lecturers towards level of success differ. All lecturers of other departments also emphasized the students' knowledge of English was insufficient. As the last step of the model, curriculum improvement components (suggestions) were stated in this way: Needs have to be determined through needs analysis and goals of the curriculum should be generated in detail. Academic English teaching should exist in curriculum. The employment of foreign lecturers, usage of various materials, improvement of facilities, sufficient involvement of lecturers, current students and graduates in decision making process, identifying specific goals of curriculum, review of curriculum, cooperation with other departments of university, utilization of various activities, usage of process-oriented assessment techniques should be applied after evaluation process. Furthermore, in order to raise the level of achievement, motivation is seen as an important factor.Through the findings obtained, restructuring all components of the curriculum by taking the needs of all stakeholders into consideration and improvement of negative aspects were suggested.
Collections