İlkokul 4. sınıf Türkçe dersinde artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin başarı ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf noktalama işaretlerinin öğretiminde kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerinin başarılarına ve öğretim materyaline yönelik motivasyonlarına etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Aydın ilinde bir ilkokulda öğrenim gören toplam 87 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın üç hafta süren uygulama sürecinde noktalama işaretlerinin görevleri üç grupta da MS PowerPoint programında hazırlanan aynı sunu materyali kullanılarak anlatılmıştır. Ancak deney 1 grubunda bu sunuya ek olarak noktalama işaretlerinin resimlerinin yer aldığı kartlar ve bu kartlardaki görsellerin tablet bilgisayar aracılığı ile canlanmasını sağlayan animasyonlardan oluşan bir AG materyali kullanılmıştır. Deney 2 grubunda ise sunuya AG materyalinde kullanılan animasyonlar video olarak eklenmiş ve akıllı tahta üzerinden öğrencilere izletilmiştir. Kontrol grubunda ise yalnızca PowerPoint sunusu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Noktalama İşaretleri Başarı Testi ve Öğretim Materyaline İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) bütün gruplara öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Tek yönlü ANOVA, İlişkili Örneklemler İçin t Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Kruskal-Wallis Testi, Mann-Whitney U Testi, İlişkisiz Örneklemler İçin t Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda grupların kendi içerisinde öntestleri ile sontestleri arasında anlamlı farklar olmasına rağmen AG kullanılan deney grupları ile kontrol grubunun başarı ve motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Artırılmış Gerçeklik, Noktalama İşaretleri, Başarı, Motivasyon, İlkokul. The aim of this study is determine the effect of punctuation marks which are taught using AR teaching material on the achievements of the 4th grade elementary school students and their motivation towards the teaching material. The Pretest-Posttest Control Group quasi-experimental design was utilized. In this study were used the augmented reality punctuation marks cards developed by the resear cher. The sampling of the study is composed of 87 students who study at 4th grade in a primary school in Aydın during 2017-2018 academic year. The activities were carried out for 3 weeks. The tasks of the punctuation marks are explained in the three groups using the same presentation material prepared in the MS PowerPoint program. In experiment 1, in addition to this presentation, cards with pictures of punctuation marks were used, and an AR material consisting of animations was used to animate the images on these cards via a tablet computer. In Experiment 2 group, the animations used in AR material were added as video and watched on the intelligent board. In the control group, only the PowerPoint presentation was used. As data collection tools, academic achievement test and Instructional Materials Motivation Survey [IMMS] applied to all group as pre-test and post-test. The data collected was analyzed through the test of one-way ANOVA, t-test, Wilcoxon Z test, Kruskal-Wallis Test, Mann Whitney U. As a result of the research, it was seen that the AR material did not have a significant effect on the achievement and motivation of the students, although there were significant differences between the pretests and posttests of the groups themselves.KEYWORDS: Augmented Reality, Punctuation, Achievement, Motivation, Elementary School.
Collections