Çocukluk sosyolojisi bağlamında çocuk özneler için youtube ve youtuber olmak üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal bilimlerin çoğunda olduğu gibi sosyoloji biliminde de ihmal edilen çocukların, toplumsal yapının inşasındaki etkin rolleri, son zamanlarda yapılmış olan çalışmalarda gözlemlebilmektedir. Bunun doğrultusunda, daha önceki yıllarda gelişim psikolojisi ve eğitim sosyolojisi alt disiplinleri içerisinde incelenen çocuklar, yakın tarihimizde çocukluk sosyolojisi alt disiplini içerisinde de aktif özneler olarak incelenmeye başlanmıştır. Çalışma, öncelikle bu alt disiplinin gelişmesi ve alan içinde çalışmaların artması amacı gütmektedir. Bununla birlikte içinde bulunulan çağ olan bilişim çağı, sosyal etkileşimleri, iletişimi ve sosyal alanları etkilemiştir. Bilişim çağı içerisine doğan ve çocukluk dönemlerinin başlarında internet ve sosyal medyayla tanışan bu çağdaki çocukların da hayatlarını büyük ölçüde sosyal medyaya göre yaşamakta ve şekillendirmekte olduğunu söylenebilir. İnternetin en popüler sosyal medya ağlarından ve video paylaşım platformlarından biri olan YouTube ve onunla birlikte gelen yeni meslekler YouTuberlık ve YouTube İçerik Üreticiliği de çocukların hayatlarında ciddi anlamda yer almaya başlamışlardır.Çalışma YouTube ve YouTuber kavramlarının, çocuklar için anlamları, önemleri ve hayatlarındaki yerlerini belirleyebilme amacı taşımaktadır. Çocukların failliklerinin YouTube ve YouTuberlık üzerinden değerlendirildiği bu çalışma ile çocukluğun homojen bir yetişkinliğe geçiş evresi olmadığı ve bireysel iradeler ile deneyimlenen farklı çocuklukların var olduğu savı incelenmektedir. Bununla birlikte, iletişim dünyasının çocukların hayatlarına hızlı nüfus edebilmiş olmasının nedenleri ve beraberinde getirdiği tehlikeler de incelenmeye çalışılmıştır. It has been observed in recent studies that children who are neglected in sociology as in most social sciences play an active role in the construction of social structure. In line with this, children who were studied in the sub-disciplines of developmental psychology and educational sociology in the past have been examined as active subjects under the sub-discipline of childhood sociology in recent history. This study primarily aims to develop this sub-discipline and to increase the number of studies within the field. However, the age of information, the era we are in, has influenced social interactions, communication and social areas. It is not wrong to say that the children born in the age of information and who have been acquainted with the internet and social media in their early childhood, are living and shaping their lives according to social media to a great extent. YouTube, one of the most popular social media networks and video sharing platforms on the Internet, and new professions that come with it, have begun to take a serious place in children's lives.This study aims to determine the meaning, importance and place of YouTube and YouTuber concepts for children. In this study, where the agency of children is evaluated through YouTube and YouTuber, it is examined that childhood is not a phase of homogenous adulthood and there are different childhoods experienced with individual wills. However, the reasons and the dangers of the communication world's rapid penetration into the lives of children have been tried to be examined.
Collections