Gastronomi turizminde alternatif bir ürün: Barbaros Köyü `Çat Kapı Evleri` uygulaması örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gastronomi; insanlar için giderek daha fazla ilgi alanı haline gelmektedir. Sayıları sürekli artan gastronomi okulları, aşçılık kursları, yemek programları, tadım atölyeleri ve yemek bloggerlerı hiç şüphesiz gastronominin öneminin her geçen gün arttığını göstermektedir. Bu ilgi alanının insanda oluşturduğu dürtüler sonucu yapılan seyahatler ise gastronomi turizmi olarak adlandırılmaktadır. Gastronomi turizmine artan talep, bir başka destinasyona benzememek için destinasyonlarda ürün çeşitlendirme gerekliliğini de ortaya çıkarmaktadır. Bu gereklilik ise `alternatif ürün` kavramının önemini ortaya koymaktadır. Bu kapsamda `Çat Kapı Evleri` de bir alternatif ürün olarak değerlendirilmektedir. İnsan ihtiyaçlarına çözüm arama yolunda günden güne örnekleri çoğalan paylaşım ekonomisi uygulamalarının bir türevi olarak ele alınabilecek `Çat Kapı Evleri` Türkiye'de yalnızca Barbaros Köyü'nde rastlanması ve literatürde yer almaması çalışmanın önemini ortaya koymaktadır. Çalışmanın amacı İzmir ili Urla ilçesi Barbaros Köyü'nde uygulanan `Çat Kapı Evleri` uygulamasının kapsamı açıklanarak, kavramın literatüre kazandırılması ve alternatif ürün olarak gastronomi turizmine sunulmasıdır. `Çat Kapı Evleri` uygulamasının 2016 yılında başlayan `Barbaros Oyuk Festivali` hazırlıkları sırasında ortaya çıktığı görülmektedir. Yöresel yemeklerin tanıtımında da etkin rol oynayan `Çat Kapı Evleri` uygulaması çalışma kapsamında alternatif turistik ürün olarak değerlendirilmiş ve sunulmuştur. Araştırmada; `Çat Kapı Evleri` uygulaması kapsamında hizmet vermiş ve vermekte olan 8 kişi ve uygulamanın fikir mimarı 1 kişi olmak üzere 9 katılımcı ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. 12 Ağustos 2018 ve 7-9 Eylül 2018 tarihlerinde yapılan bu görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcılara önceden uzman akademisyenlerin görüş ve önerileri doğrultusunda hazırlanan görüşme formu çerçevesinde 29 soru yöneltilmiş ve son olarak çalışmaya eklemek istedikleri sorulmuştur. Araştırma sonucunda `Çat Kapı Evleri` uygulamasından gastronomi turizminde alternatif turistik ürün olarak yararlanılabileceği bulgusuna ulaşılmıştır. Ortaya çıkan veriler ışığında sektöre, kamuya ve akademiye çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Çalışma; Barbaros Oyuk Festivali ve Barbaros Köyü mutfağı hakkında kapsamlı bilgiler içerdiği için ayrıca önem teşkil etmektedir. People are becoming more and more interested in Gastronomy. Increasing numbers of gastronomy schools, cookery courses, cooking shows, tasting workshops and food bloggers are undoubtedly showing that the importance of gastronomy is increasing day by day. The impulse of this interest in the result of travels are called gastronomy tourism. Increasing demand for gastronomy tourism also leads to the need for product diversification in destinations in order to be unlike any other destination. This requirement reveals the importance of the concept of alternative product. `Unexpected Guest House` can be handled as a derivative of applications of sharing economy. This research is very important because `Unexpected Guest House` is also considered as an alternative product which is not existing in literature and takes part in only Barbaros village in Turkey. The aim of the study is to explain `Unexpected Guest House` which is in Barbaros Village, Urla, Izmir, to gain the concept of literature and to present it as an alternative product to gastronomy tourism. `Unexpected Guest House` is observed that the application appeared during the preparation of `Barbaros Strawman Festival` starting in year of 2016. Also active in the promotion of local dishes `Unexpected Guest House` application has been evaluated and presented as an alternative touristic product. In the study; semi-structured interviews were conducted with 9 participants, 8 of whom were serving and giving service within the scope of `Unexpected Guest House` -application and 1 person is an idea owner of this application. The data obtained from these interviews conducted on 12th, August 2018 and 7th-9th, September 2018 were analyzed with descriptive analysis method. 29 questions were asked to the participants in the framework of the interview form prepared in line with the opinions and suggestions of the expert academicians and they were asked to add them to the study. As a result of the study, it was found that `Unexpected Guest House` could be used as an alternative touristic product in gastronomy tourism. Various suggestions were made to the sector, public and academia for given results. It is also significant due to containing comprehensive information about the `Barbaros Strawman Festival` and the kitchen of Barbaros Village.
Collections