Show simple item record

dc.contributor.advisorKeser, Elvan
dc.contributor.authorTufan, Erman
dc.date.accessioned2020-12-10T10:49:29Z
dc.date.available2020-12-10T10:49:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/251377
dc.description.abstractBu araĢtırmanın amacı, Türk kahvesi tüketici tipolojisini makro faktörler bağlamındakeĢfetmektir. AraĢtırma sonucunda Türk kahvesi tüketim sürecini açıklayan kavramsal biryapıya ulaĢılmıĢtır. Bu çalıĢma, tüketici davranıĢı alanında sıklıkla kullanılan vetüketicilerin ifadelerinin altındaki anlamların değerlendirilmesini öneren gömülü teorisistematik deseni ile tasarlanmıĢtır. Veri toplama, nitel boyutta etkileĢimli olarak kuramoluĢturma çabası ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Veri toplama teknikleri olarak; odakgurup/derinlemesine görüĢmeler, gözlemler ile bunlara bağlı memo (kuramsal notyazımları) kullanılmıĢtır. Ana veri seti, yaĢları 21-78 arasında olan 66 kiĢiden kuramsalörnekleme kullanılarak elde edilmiĢtir. Veri analizleri, açık-eksensel-seçici kodlamalar ilesürekli karĢılaĢtırmalı olarak RQDA-R yazılım tabanlı nitel veri analiz paketindenyararlanılarak gerçekleĢtirilmiĢtir. Katılımcılardan elde edilen verilerin kodlanarak analiziile altı tema ve bunlara bağlı kategoriler elde edilmiĢtir. Bu kategori ve temaların belirlenençekirdek kategori/tema ile bir araya getirilmesiyle çalıĢma sonuç modeli oluĢturulmuĢtur.Tüketici matrisi ve tablolar modele dayandırılarak sunulmuĢtur.AraĢtırma sürecinin sonunda, çalıĢmada belirlenen değiĢkenler temelinde beĢ farklıtüketici tipi (segment) belirlenmiĢtir. Ürün/hizmet tercih kümelerini yansıtan tüketici tipleribirbirinden ayrıĢık kümelerdir. Homojen guruplara ayrılmıĢ Türk kahvesi tüketicilerininbelirlenen profillere göre anlaĢılması ile hedef pazarın tanımlanması, ürün özelliklerinindaha iyi geliĢtirilmesi ve genel bir stratejinin belirlenmesine katkı sağlanabilir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Kahve Tüketici Tipolojisi, Kahve Tüketimi, TürkKahvesi, Gastronomi, Gömülü Teori.
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore the Turkish coffee consumer typology in thecontext of macro factors. As a result of the study, the conceptual structre explaining theTurkish coffee consumption process has been obtained. This study is designed with asystematic pattern of grounded theory, which is frequently used in the field of consumerbehavior and proposes the evaluation of meanings under the expressions of consumers. Datacollection was carried out in an attempt to create theory in an interactive way in thequalitative dimension. As data collection techniques; focus group / in-depth interviews,observations and related memo (theoretical notes) were used. The main data set wasobtained from 66 people between the ages of 21-78 years using theoretical sample. Dataanalysis was performed by using RQDA-R software based qualitative data analysis packagewith open-axial-selective coding. By analyzing the data obtained from the participants, sixthemes and related categories were obtained. By combining this category and themes withthe core category/theme, the study result model and the related matrix/tables are created.At the end of the study process, five different consumer types (segments) weredetermined based on the variables determined in the study. Consumer types reflecting theproduct/service preference sets are discrete sets. By understanding the Turkish coffeeconsumers divided into homogeneous groups according to the determined profiles, it canhelp to define the target market, improve the product characteristics and determine a generalstrategy.KEY WORDS: Coffee Consumer Typology, Coffee Consumption, Turkish coffee,Gastronomy, Grounded Theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiktr_TR
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk kahvesi tüketici tipolojisi: Keşifsel bir yaklaşım
dc.title.alternativeTurkish coffee consumer typology: An approach to explore
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentGastronomi ve Mutfak Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopper typologies
dc.subject.ytmCoffee
dc.subject.ytmTurkish coffee
dc.subject.ytmTurkish coffee culture
dc.subject.ytmConsumer profile
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmFood and beverage services
dc.identifier.yokid10232058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542995
dc.description.pages270
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess