Üniversiteli gençlerin girişimcilik algıları ve yönelimi: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerinin cinsiyet, yaş, lisans ve sınıf seviyesi, baba ve anne mesleği, aile aylık gelir düzeyi, ailelerinin yaşadığı yer ve girişimcilik dersi alma değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir. Öğrencilerin girişimcilik düzeylerini belirlemek amacıyla Yilmaz ve Sünbül (2009) tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan `Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek, basit rastgele örneklemleme yöntemi kullanılarak evrenin tamamı olan 52.438 öğrenciden 600'üne uygulanmış, hatalı veya eksik anketler çıkarılarak 550 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiki paket programlar kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara yönelik tanımlayıcı istatistiksel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Analiz sürecinde araştırmanın alt problemlerine uygun olarak bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerini girişimcilik yönelimlerinin yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin katılabileceği iş fikri ya da proje yarışmaları düzenlenmeli, öğrencilerin girişimcilik yönelimleri desteklenmeli ve girişimciyi destekleyen kuruluşların hibe ve kredileri hakkında bilgilendirmelerde bulunarak girişimciliğe teşvik edilebileceği önerileri getirilmiştir. In this research, it is aimed to determine the entrepreneurship levels of Aydın Adnan Menderes University students in the 2018-2019 academic year and to examine these levels according to gender, age, undergraduate and grade level, paternal and maternal occupation, family monthly income level, where their families live and the variables of taking entrepreneurship courses. Quantitative research method was used in the research. The model of the research is the descriptive survey model. The `University Students' Entrepreneurship Scale`, which was developed by Yilmaz and Sünbul (2009) and consists of 36 items, was used to determine the entrepreneurial levels of the students. The scale was applied to 600 out of 52,438 students in the entire universe using a simple random sampling method, and data was obtained from 550 students by removing erroneous or incomplete surveys. The data obtained were analyzed using various statistical package program. Frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values were calculated for descriptive statistical analyses for the participants. In the analysis process, independent groups t-test and one-way variance analysis (one-way ANOVA) were performed in accordance with the sub-problems of the research. The research concluded that the entrepreneurial orientation of Aydın Adnan Menderes University students is at a high level of entrepreneurship. According to the results, business idea or project competitions can be organized in which students can participate and it is suggested that entrepreneurship orientation of these students should be supported and encouraged by informing about the donations and credits of the organizations supporting the entrepreneur.
Collections