Yiyecek - içecek alanında eğitim alan öğrencilerin mesleklerine bakış açıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konaklama işletmelerinden bağımsız restoranlara kadar geniş bir alana yayılan gastronominin gerek turizm endüstrisi gerekse yiyecek – içecek endüstrisi açısından önemi giderek artmaktadır. Buna paralel olarak yiyecek - içecek eğitimi de önem kazanmaktadır. Nitekim mutfak bölümlerinin verimliliği ve kaliteli hizmet üretebilmesi mesleki eğitim görmüş nitelikli işgören ile mümkün olmaktadır. Yiyecek – içecek alanında eğitim, Türkiye'de ilk olarak başladığı 1985 yılından itibaren yaygınlaşarak, 2018 yılında lisans düzeyinde 59 program ile 10.000'in üzerinde öğrenciye ulaşmıştır. Bu noktada, eğitim alan öğrencilerin eğitimlerini tamamladıktan sonra yiyecek - içecek alanında çalışarak nitelikli iş gücü olarak endüstriye katkı sağlamaları beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı yiyecek – içecek alanında eğitim alan öğrencilerin yiyecek – içecek alanındaki mesleklere ilişkin bakış açılarını saptamaktır. Araştırmanın anakütlesini Türkiye'deki Üniversitelerin Turizm Fakültelerine bağlı Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile Yiyecek – İçecek İşletmeciliği bölümlerinde eğitim alan 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 1825 öğrenci oluşturmaktadır. Anket tekniği ile 11 üniversiteden 790 öğrenciye ulaşılarak veri toplanmış SPSS v25 programı ile çeşitli analizler yapılmıştır. Genel bulguların yanında; öğrencilerin ifadelere verdikleri cevapların, kişisel özelliklere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek için `One-way ANOVA` analizinden; öğrencilerin mesleğe bağlılıkları üzerinde etkili faktörlerin araştırılmasında ise `İki Değişkenli Korelasyon` ve `Çoklu Doğrusal Regresyon` analizlerinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında sektöre ve akademiye çeşitli önerilerde bulunulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Gastronomi, Gastronomi Eğitimi, Yiyecek – İçecek Eğitimi Gastronomy, which extends over a wide area from hotels to independent restaurants, is becoming increasingly important for both the tourism industry and the food & beverage industry. Food & beverage education is also very important; to be able to produce efficient and high-quality service in the kitchen sections is made possible by qualified employees. Education in the field of food & beverage has become widespread since 1985 when it first started in Turkey and reached to more than 10,000 students with 59 undergraduate programs in 2018. At this point, after the completion of their education, the students must contribute to the industry as a qualified workforce by working in the field of food & beverage. The aim of this study is to determine the perspectives of the students studying in the field of food & beverage. Population of this research is 1825 students in the 3rd and 4th grade whose studies Gastronomy, Gastronomy and Culinary Arts, Food & Beverage Management programs at Tourism Faculties' of Universities in Turkey. 790 students from 11 universities have been reached with the survey technique and some analyzes have been made with SPSS v25 program. Besides general findings; `One-way ANOVA` analysis to determine if students' answers to expressions differ significantly according to personal characteristics; `Bivariate Correlation` and `Multiple Linear Regression` analyzes were used to investigate the factors effecting students' commitment to the profession. In the light of the results, various suggestions were made to industry and academy.KEYWORDS: Gastronomy, Gastronomy Education, Food & Beverage Education
Collections