Sosyal bilgiler dersinde REACT stratejisine dayalı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim üzerinde durulması gereken en önemli konulardan biridir. Eğitiminin ne şekilde verilmesi, içeriğinin ve değerlendirmesinin nasıl olması gerektiği insanlık tarihi boyunca tartışma konusu olmuştur. REACT stratejisi bu tartışma konularına kendi bünyesinde cevaplar barındırmaktadır. Çalışma; 5. sınıf `İnsanlar, Yerler ve Çevreler` ünitesi kapsamında REACT stratejisine uygun olarak hazırlanan öğretim etkinlikleri ve materyallerinin öğrencilerin akademik başarılarına, Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde Aydın'da bir ilköğretim okulunda 5. sınıfa devam eden iki şubede toplamda 60 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Sınıflar rastgele örnekleme yöntemiyle kontrol grubu ve deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 öğrenci yer almıştır. Deney gurubunda REACT stratejisine göre hazırlanan öğretim etkinlikleri uygulanırken; kontrol gurubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ders kitabındaki öğretim etkinliklerine göre ders işlenmiştir. Araştırmada öntest - sontest eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak başarı testi, kalıcılık testi ve Sosyal Bilgiler dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Uygulama 6 hafta sürmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 23.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; bağımsız gruplar t-testi, tekrarlı ölçümlerde ANOVA, ANCOVA Mann Whitney-U Testi ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler değerlendirildiğinde; öğrencilerin akademik başarıları ve Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Kalıcılık testi sonuçlarında ise istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı belirlenmiştir. Çalışmada REACT stratejisinin öğrenme ortamını olumlu yönde farklılaştırdığı ve Sosyal Bilgiler dersinde uygulanabilirliğinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma REACT stratejisinin Sosyal Bilgiler dersinde ilk defa kullanılması açısından önem arz etmektedir. Ayrıca çalışmama sonucunda farklı konu, branş ve yaş gruplarında da REACT stratejisinin çeşitli değişkenler açısından etkisinin araştırılması önerilmektedir. Education is one of the most important issues should focus on. The way in which its education is given, how it should be evaluated and its content has been the subject of debate throughout humanity history. The REACT strategy provides answers to these discussion topics within its own structure. This study aim of this course is to examine the effects of teaching activities and materials prepared in accordance with REACT strategy on the students' academic achievements, their attitudes towards Social Studies course and the permanence of learning in the 5th class `People, Places and Environments` unit. The study was carried out with 60 students in two branches in a primary school in Aydın in the fall semester of 2018-2019 academic year. Classes were determined as the control group and experimental group by random sampling method. There were 30 students in the experimental group and 30 in the control group. Training activities prepared in accordance with REACT strategy were carried out in the experimental group. In the control group, according to the teaching activities of the textbook prepared by the Ministry of National Education, the course is taught. In this study, pretest - posttest, unconstrained control group quasi-experimental design was used. As a data collection tool, achievement test, persistence test and social studies course attitude scale are used. The application lasted for 6 weeks. Data were analyzed by using SPSS 23.0 package program. In the analysis of data; independent groups t-test, repeated measurements ANOVA, ANCOVA, Mann Whitney-U test and Wilcoxon test were used. When the data obtained from data collection tools are evaluated; There was a significant difference between the students' academic achievements and their attitudes towards the Social Studies course in favor of the experimental group. There was no statistically significant difference in permanence test results. In this study, it is concluded that REACT strategy differentiates the learning environment positively and has high applicability in Social Studies course. This study is important for the first time use of REACT strategy in Social Studies course. In addition, it is recommended to investigate the effect of REACT strategy in different subjects, branches and age groups in terms of various variables.
Collections