Otel işletmelerinde örgüt ikliminin örgütsel yaratıcılığa etkisi: İzmir`deki dört ve beş yıldızlı oteller üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, örgüt ikliminin otel işletmeleri çalışanlarının yaratıcılığına etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini İzmir'deki dört ve beş yıldızlı şehir otelleri oluşturmaktadır. Örgüt iklimi ve örgütsel yaratıcılık ile ilişkili faktörler incelenmiştir. Araştırma verisi, on beş maddeden oluşan örgüt iklimi ölçeği ve otuz sekiz maddeden oluşan örgütsel yaratıcılık ölçeği ile hazırlanan anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, örgütsel yaratıcılık konuları, boyutları ve turizmle olan ilişkisi ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde, örgüt iklimi kavramı, türleri, boyutları, örgüt kültürü ile olan ilişkisi, yarattığı sonuçlar ve turizmle olan ilişkisine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise, İzmir ilinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanları üzerinde, örgüt ikliminin örgütsel yaratıcılığa etkisini açığa çıkaran bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmanın son kısmında, araştırmanın ayrıntılı bir şekilde açıklaması ve çalışma kapsamında uygulanan anketlere ait veri analizlerinin açıklamaları yer almaktadır. Bulguların değerlendirilmesi için frekans analizi, faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, Bartlett's testi, Independent Sample T testi ve One-Way Anova testi uygulamaları yapılmıştır. Elde edilen bilgiler sonucunda İzmir'deki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde örgüt ikliminin çalışanların örgütsel yaratıcılığına etkisi olduğu ortaya konmuştur. Çalışanların demografik bilgileri ve örgüt iklimi alt boyutları ile örgütsel yaratıcılık alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. This study aims to reveal the effect of organizational climate on the creativity of hotel employees. The universe of the study consists of four and five star city hotels in Izmir. Organizational climate and organizational creativity related factors were examined. The research data were collected by using the organizational climate scale composed of fifteen items and the organizational creativity scale consisting of thirty-eight items. The research consists of three parts. In the first chapter, there is information about organizational creativity topics, dimensions and their relation with tourism. In the second chapter, organizational climate concept, types, dimensions, relation with organizational culture, results and relation with tourism are mentioned. In the third chapter, the findings that reveal the effect of organizational climate on organizational creativity of the employees of four and five star hotels operating in İzmir were evaluated. In the last part of the study, a detailed explanation of the research and explanations of the data analysis of the surveys conducted within the scope of the study are included. Frequency analysis, factor analysis, reliability analysis, correlation analysis, regression analysis, Bartlett's, Independent Sample T and One-Way Anova tests were performed to evaluate the findings. As a result of the information obtained, it is revealed that organizational climate has an effect on the organizational creativity of employees in four and five star hotels in İzmir. Significant differences were determined between the demographic information of the employees and the sub-dimensions of organizational climate and the sub-dimensions of organizational creativity.
Collections