Traffic assignment in transforming networks case study: Ankara
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma devingen trafik atama yöntemlerinin belirsizlik koşullarındaki geçerliliğini irdelemektedir. Son yıllarda araştırmacılar yol yatırımlarının trafik sıkışıklığını azaltmak için uygun bir yöntem olmadığı düşüncesiyle ileri trafik denetim sistemleri üzerinde çalışmaktadır. Devingen trafik ataması, ki bu yöntem ulaşım yatırım analizlerinin önemli bir parçadır, kentsel ulaşım planlaması alanında yeni bir araştırma alanı olarak görülmektedir. Bu çalışmada yolculukların zamana bağlı akışını öngören dinamik trafik atama yöntemi durağan yöntemle karşılaştırılmaktadır. Araştırma sonuçları dinamik yöntemin daha güvenilir sonuçlar verdiğini göstermiştir. Bu nedenle bu yöntem geleneksel dört aşamalı ulaşım talep tahmin modeline entegre edilmiştir. Bu konudaki yazın üzerinde yapılan araştırmada, dinamik trafik atama yöntemleri üzerine yapılan çalışmalarda bu yöntemlerin dönüşmekte olan ulaşım ağlarında uygulanmasına yönelik bir çerçeve sunulmadığını tespit edilmiştir. Bu çalışmada devingen bir kentte yolculuk talebindeki değişimler araştırılmakta bireylerin yolculuk davranışlarındaki devingen ve belirsiz nitelikleri dikkate alan stratejiler tartışılmaktadır. Araştırma sonuçları hem dışsal hem de içsel belirsizliklerin model güvenilirliğini önemli düzeyde etkilediklerini göstermektedir. Çalışmanın son bölümünde yakın dönemde geliştirilen yöntemlerin uygulanabilirlikleri Ankara örneğinde tartışılmaktadır. Anahtar sözcükler: yolculuk talebi, belirsizlik, trafik ataması, durağan ve devingen modeller ve ulaşım ağı. This study investigates the relevance of dynamic traffic assignment models under uncertainty. In the last years researchers have dealt with advanced traffic control systems since road provision is not regarded as a proper solution to relieve congestion. Dynamic assignment which is an essential component of investment planning is regarded as a new research area in the field of urban transportation. In this study the performance of dynamic traffic assignment method, which incorporates time dependent flow, is compared with that of static model. Research outcomes showed that dynamic assignment method provides more reliable outcomes in predicting traffic flow; therefore its solution algorithm is integrated to conventional four staged model. Literature survey showed that researches have hot provided an appropriate framework for transforming networks. This study investigates travel demand variations in a dynamic city and discuses possible strategies to respond dynamic and uncertain properties of individuals' travel behavior. Research findings showed that both external and internal uncertainties have significant influences on reliability of the model. Recommended procedure aims reducing uncertainty in order to improve reliability of model. Finally, the relevancy of the problem and the applicability of recently developed methods are discussed in Ankara case. Key words: travel demand, uncertainty, traffic assignment, static and dynamic models and transportation network. IV
Collections