2004-2005 ve 2017-2018 eğitim öğretim yıllarında uygulanan sosyal bilgiler öğretim programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2004-2005 ve 2017-2018 Eğitim Öğretim Yıllarında uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının genel amaçları, öğrenme yaklaşımları, öğrenme alanları, üniteler, kazanımlar, ders saatleri, vizyon, beceriler, kavramlar, ara disiplinler, değerler ve Atatürkçülük konuları açısından karşılaştırılmasını yaparak kazanım sayılarında artma ya da azalma yaşanan öğrenme alanı ve üniteler ilişkilendirilerek inceleme, bunların temelini oluşturabilecek nedenleri ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışma yapılmış ve veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmada betimsel istatistiklerin oluşturulması amacıyla öğretim programları incelenmiş ve yüzde (%) hesapları ile kazanım oranları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmalarla birlikte, öğrenme alanları ile ünitelerdeki kazanım oranları analiz edilmiştir. Buna göre, programın genel amaçlarının arttırıldığı, vizyon ve öğrenme yaklaşımlarında önemli bir farklılığın olmadığı, öğrenme alanları ve kazanım sayılarında azalma olduğu, ders saatlerinde farklılık olmadığı, ünitelere yer verilmediği, beceri sayısının arttırıldığı, 2004 programındaki bazı değerlerin çıkarılarak 2017 programına yeni değerlerin eklendiği, kavram öğretimi ile ilgili açıklama ve kavram listelerine yer verilmediği, ara disiplin anlayışının terk edildiği, Atatürkçülük konularının azaltıldığı görülmüştür. 2017 programına yeni giren beceri ve değerlere bakıldığında ülkenin dünya konjonktüründeki yeri, iç ve dış siyasette yaşanan olayların öğretim programları üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. The aim of this study is to compare the general objectives, learning approaches, learning areas, units, acquisitions, lesson hours, vision, skills, concepts, inter-disciplines, values and the principles of Kemalism in the social studies curriculum of 2004-2005 and 2017-2018. The aim of this study is to examine the learning area and units experiencing an increase or decrease and to try to reveal the reasons that may form the basis of these. In the research, a descriptive study was carried out in the survey model of qualitative research methods. In the research, the curriculum was analyzed in order to create descriptive statistics and the percentage calculations and the rates of acquisition were compared. By these comparisons, rates of learning and learning areas and units were analyzed. According to this study, the number of general objectives of the program are increased, there is no significant difference in vision and learning approaches, there is a decrease in the number of learning areas and achievements, there is no difference in class hours, units are not included, skills are increased, some values in the 2004 program are removed and new values are added to the 2017 program. It was concluded that the explanations and concept lists about education were not included, the understanding of intermediate discipline was abandoned and the subjects of Kemalism were reduced. When we look at the new skills and values of the 2017 program, the country's place in the world conjuncture and events in domestic and foreign politics are thought to have an impact on the curriculum.
Collections