Kültürel bir grup olarak Makedonya göçmenleri: Çoklu-kimlikler ve aidiyetler (Manisa örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de Balkan göçmen gruplarından biri olan Makedonya göçmelerinin kuşaklararası farklılıklar temelinde, çoklu kimlikler, çifte vatandaşlık ve aidiyet bağlamında nasıl bir kimlik inşası gerçekleştirdikleri araştırmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırma, Manisa ilinde yaşayan Balkan göçmen grubu olan Makedonya göçmenleriyle sınırlandırılmıştır. Manisa ilinde yaşayan Makedonya göçmenlerinin kültürel kimliklerini, aidiyetlerini, çifte vatandaşlığa ilişkin duygu ve tutumlarını inceleyebilmek için araştırmaya birinci, ikinci ve üçüncü kuşak göçmen bireyler alınmıştır. Çalışmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanılması tercih edilmiştir. Nitel araştırma tekniklerinden derinlemesine görüşme tekniği, nicel araştırma tekniklerinden ise anket tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda, nicel araştırma doğrultusunda anket tekniği ile toplanan veriler, SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Böylece genelleme yapma konusunda daha sınırlı olan nitel araştırma sonuçları kısmen de olsa güçlendirilmeye çalışılmıştır.Ortaya çıkan sonuçlara göre, Balkan göçmen gruplarından olan Makedonya göçmenleri Türk toplumuna sosyo-kültürel anlamda uyum sağlamaktadırlar. Kuşaklararasındaki farklılıklar temelinde ise çoklu aidiyet, çifte vatandaşlık ve dil kullanımına ilişkin olarak birinci ve ikinci kuşaklarda göçmen kimliği tanımlaması görülürken, son kuşaklarda bu kimliğin silikleştiği ifade edilebilir. Dil kullanımlarına ilişkin ise birinci kuşaklarda ve ikinci kuşaklarda çok dillilik mevcut iken bir sonraki kuşaklara aktarım arzusu bulunmaktadır. Üçüncü kuşaklarda ise, Makedoncanın kullanımı, devamlılığı ve aktarımı oldukça düşmektedir. Çokkültürlülük kavramı ekseninde ise kuşaklararasında kimlik ve aidiyet tanımlamalarında farklılaşmaların olduğu söylenebilir. Son olarak, Makedonya göçmen bireylerinin toplumla tamamen bütünleştiği ve uyum sağladığından söz edilebilmektedir. The focus of the research is on how Macedonian immigrants, one of the Balkan immigrant groups, built identity on the basis of intergenerational differences, in the context of multiple identities, dual citizenship and belonging. In this context, the research was limited to Macedonian immigrants, a Balkan immigrant group living in Manisa. The first, second and third generation immigrants were included in the study in order to examine the cultural identities, belongingness and feelings and attitudes towards dual citizenship of Macedonian immigrants living in Manisa. In the study, it was preferred to use qualitative and quantitative methods together. In-depth interview technique was used among qualitative research techniques, and questionnaire technique was used among quantitative research techniques. In this context, the data collected by the survey technique in the direction of quantitative research were analyzed through SPSS program. Thus, more limited qualitative data on generalization were tried to be strengthened, albeit partially.According to the results, Macedonian immigrants are relatively adaptable to Turkish society. On the basis of differences between generations, it can be stated that the immigrant identity is dominant in the first and second generations in terms of multiple belonging and dual citizenship, whereas in the last generations this identity is diminished. On the other hand, while there is multilingualism in the first and second generations, there is a desire to transfer to the next generations. In the third generations, the use, continuity and transmission of Macedonian is very low. On the other hand, in the axis of multiculturalism, it can be said that there are differences in the definitions of identity and belonging between generations. Finally, it can be said that the immigrant individuals of Macedonia are fully integrated and adaptable to society.
Collections