Gıda sektöründe ihracat yapan firmaların lojistik dış kaynak seçimi: Aydın İli örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Artan rekabet, işletmelerin temel faaliyetlerine odaklanma isteği, etkin lojistik operasyonlara duyulan ihtiyaç vb. nedenlerden dolayı lojistik dış kaynak kullanımı hızla artmaktadır. İşletmeler üçüncü parti lojistik servis sağlayıcıları sayesinde taşıma, depolama, gümrükleme gibi alanda uzmanlık gerektiren lojistik faaliyetleri lojistik yatırımı yapmadan gerçekleştirebilmektedir. Lojistik dış kaynak kullanımının faydalı olması için işletmenin gereksinimlerine uygun, doğru bir lojistik servis sağlayıcısının seçilmesi gerekmektedir. Doğru bir lojistik servis sağlayıcısı seçimi, dış kaynak kullanımının getireceği faydayı arttırma konusunda önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada incir, kestane, zeytin gibi Aydın ilinde yoğun olarak üretilen gıda ürünlerini ihraç eden firmaların lojistik servis sağlayıcısı seçerken dikkate aldığı kriterler belirlenmek istenmiştir. Bu çalışma aynı zamanda üçüncü parti lojistik (3PL) firmalarının müşteri beklentilerini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın, rekabet ortamında bir adım öne çıkmak isteyen 3PL firmalarına referans olması ve sundukları hizmetlerin kalitesini daha da arttırması beklenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda Aydın'da ihracat firmalarına anket uygulanmış ve çok kriterli karar verme yöntemlerinden SWARA yöntemi kullanılmıştır. Logistics outsourcing is rapidly increasing due to increasing competition, the desire to focus on the core activities of businesses, the need for effective logistics operations and so on. With the help of third-party logistics service providers, companies can perform logistical activities such as transportation, storage, customs clearance without requiring logistical investment. In order to benefit from logistics outsourcing, it is necessary to choose the right logistics service provider that meets the needs of the enterprise. Choosing the right logistics service provider is important to increase the benefit of outsourcing.In this study, it was aimed to determine the criteria that the companies exporting intensively produced food products such as figs, chestnuts, olives in Aydın province when choosing a logistics service provider. This study also reveals the customer expectations of third party logistics (3PL) companies. Therefore, this study is expected to be a reference for 3PL companies that want to step forward in the competitive environment and to increase the quality of the services they offer. For this purpose, a questionnaire was applied to export companies in Aydın and SWARA method which is one of the multi criteria decision making methods was used.
Collections