Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Abdurrahman
dc.contributor.authorKahraman, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:31:20Z
dc.date.available2020-12-02T09:31:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25056
dc.description.abstractIll YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ Taşıt Lastiklerinin Dinamik Karakteristiklerimin Bilgisayar Yardımıyla Tasarımı Mehmet Kahraman Makina Eğitim Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Afyon 2003 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman KARABULUT Dönen bütün elemanlar uygun balans değerlerine sahip olursa, belirgin kalite iyileşmesi elde ederler. Bugünün küresel pazarında tüketiciler en iyi ürünü aramaktadır. Yüksek performans, minimum boyut ve düşük maliyet istenen temel niteliklerdir. Bunlara ek olarak her şey daha verimli ve sessiz çalışmalı, hafif ve uzun ömürlü olmalıdır. Taşıt dinamiği analizlerinde lastik karakteristiklerinin çok önemli bir rolü vardır. Bu çalışmada bir taşıt tekerinin yüksek hızda hareketi esnasında balansın önemi irdelenmiş ve basit bir modelleme ile açıklanmıştır. Dengeleme dönen cisimlerin ses ve titreşimini azaltma işlemidir. Buda çevresel kuvvetlerin azaltılması için, atalet ekseni ile geometrik eksenin birbiri ile hizalanması ile elde edilir. Günümüzde tüketicilerin talepleri arttıkça; iyi dengelenmiş elemanlar esas girdi olarak kalacaktır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT Computer Aided Design of Tire Dynamic Characteristics By Mehmet Kahraman Department of Mechanical Education The Science Institute of Afyon Kocatepe University February 2003 Advisor: Assistant Professor Abdurrahman KARABULUT All rotating components experience significant quality and performance improvements if balanced. In today's global market, consumers look for the best products a vailable. They d emand m aximum p erformance, m inimum s ize, and lower cost. In addition everything must be more efficient and run quieter, weigh less and last longer. Tire characteristics play an important role in vehicle dynamic analysis. In this study the importance of balancing of a high speed vehicle tire is studied and explained with a simple model. Balancing is the process of minimizing vibration, noise and bearing wear of rotating bodies. It is accomplished by reducing the centrifugal forces by aligning the principal inertia axis with the geometric axis of rotation through the adding or removing of material. Tire has a fundamental place in vehicle technology. As consumer demands continue to increase, balanced components will remain an essential ingredient.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTaşıt lastiklerinin dinamik karakteristiklerinin bilgisayar yardımıyla tasarımı
dc.title.alternativeComputer aided design of tire dynamic characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBalance systems
dc.subject.ytmVehicle dynamic
dc.subject.ytmVibration
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.subject.ytmTire
dc.identifier.yokid136374
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid131673


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess