Mesleki ortaöğretimde modüler öğretim düzenlemesi: Talaşlı üretim için program geliştirme
dc.contributor.advisor | Karabulut, Adurrahman | |
dc.contributor.author | Menteş, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:31:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:31:13Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25026 | |
dc.description.abstract | ÖZETMESLEKİ ORTA ÖĞRETİMDE MODÜLER ÖĞRETİM DÜZENLEMESİTALAŞLI ÜRETİM İÇİN PROGRAM GELİŞTİRMEBu çalışmada modüler eğitim sistemi ve mesleki orta öğretimde modüleröğretim ile ilgili bilgiler verilerek değişik modüler yaklaşımlar üzerindedurulmuştur. Ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan örneklergösterilmiştir.Toplumun değişik kesimlerinden; ilköğretimden üniversite mezununakadar geniş bir kesime hitap eden modüler eğitim sistemiyle, bireylerinistediği meslek dalında yaklaşık altı ay gibi bir zamanda seçtiği meslekmodülü tamamlayarak kısa yoldan meslek sahibi olmaları sağlanmaktadır.İsteyen birden fazla modülü tamamlayabilir. Her bir modül için altı ayeğitim süresi vardır. Eğitim yerleri, meslek liseleri ve üniversitelerdir.Mesleğin özelliğine göre işletmelerin imkanlarından da faydalanmakmümkündür.Teknolojik gelişmeler yeni meslek alanları ortaya çıkarmakta, bununlabirlikte bazı meslek dalları geçerliliğini yitirmektedir. Modüler eğitim sistemigüncel meslek dalları üzerinde yoğunlaşarak yeni teknolojiyi gençkuşaklara öğretmeyi hedeflemektedir.Bu çalışmada, Talaşlı üretim bölümünde beş alt meslek dalı ve bumeslekleri öğreten temel dersler belirlenmiştir. Ayrıca her bir meslekmodülünü almadan yalnız bir defa alınması gereken temel modül vardır.Bütün modüller için gerekli temel dersler bu modül altında toplanmıştır.Talaşlı üretim bölümü altındaki alt meslek dalların hepsini başarı ile bitirenlise ve/veya üniversite mezunları Endüstri Meslek Lisesi Talaşlı üretimbölümü mezunu sayılacak ve diploma verilecektir.ivTalaşlı Üretim (Tesviye ana meslek dalı) için alt meslek dalları belirlenmişve bunların modüler öğretim programları hazırlanmıştır. Modülerprogramlarının uygulama esas ve kriterleri ile ilgili bilgiler verilmiştir.Anahtar kelimeler; Modüler Öğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, TalaşlıÜretim, Modüler Program Yaklaşımları, Modüler Program Yapısı, ModülerEğitim Uygulamaları.v | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMODULAR INSTRUCTION REGULATION AT THE VOCATIONALSECONDARY SCHOOL: PROGRAM DEVEOPMENT FOR THEMACHININGIn this work, different modular approaches are represented giving theinformation about ?Modular Education System? and ?Modular Instruction?at the vocational secondary school. Some applications are explained fromour country and the world.Modular instruction system, which is addressing a large sector ofgraduated people from the primary School to university from the differentparts of society, provides people to have a job on a short way completingthe job module nearly for a six-month period on whatever the individualschose. People can complete more than one module. There is a six-monthperiod of education for each module. These are educational places,vocational schools and the universities. It is also possible that some onecan utilize the opportunities of production departments according to thefeatures of vocation.Technological developments make new vocational areas and however,some vocational branches lose its validity. Modular instruction systemaims to teach new generation the new technology focusing on the currentjobs.Six sub-occupation branches for machining and the basic lessonsteaching these occupations are determined in this work. However, there isa basic module, which is needed to have only for once without havingeach occupation modules. The important basic lessons for all modules arecollected under this module. High school and / or university graduates,viwho have completed successfully all these sub-occupation branchesunder the machining, can be called ?graduated from the machining of thevocational high school ? and have a certificate.Sub-occupation branches for the machining (Leveling Basic ProfessionBranch) and their modular instruction programs are prepared in this work.Some data about the application, essentials and criterions of modularprograms are prepared in this thesis.Key words: Modular Instruction, Vocational and Technical Education, TheMachining, The Approaches of Modular Program, The Structure ofModular Program, The Applications of Modular Education.vii | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ortaöğretimde modüler öğretim düzenlemesi: Talaşlı üretim için program geliştirme | |
dc.title.alternative | Modular instruction regulation at the vocational secondary school: Program development for the machining | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 167970 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 184259 |