Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, İsmet
dc.contributor.authorKirmizigül, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-02T09:31:07Z
dc.date.available2020-12-02T09:31:07Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25010
dc.description.abstractÖZET `Oğlum, kızım belli bir fakültede ve yüksekokulda başarılı olabilecek mi?`sorusu anne ve babaların sık sık sordukları bir sorudur. Bu soru tüm öğrenci velilerini ilgilendirir ve öğrencileri rahatsız eder. Bu ilgi ve endişe yerindedir, çünkü orta öğretimden yüksek öğretime geçiş okul seçimi ile ilgili son derece kritik ve önemli bir kararın verilmesini gerektirir. Yüksek öğretim yapmak isteyen gençlerin her yıl sayısının biraz daha artması ve bunların yetenekleri arasındaki farkların genişlemesi, sorunu hem şimdi hem de gelecekte daha ciddi bir duruma getirecektir. Yapılan bu çalışmada çeşitli lise türlerinden mezun öğrencilerin sosyal, sağlık, teknik ve temel bilimler kanlarındaki akademik basanları, Lise türü ile birlikte bölge ve cinsiyetin de etkisi değerlendirmelerde dikkate alınarak istatistiksel yöntemlerle incelenmiştir. Yapılan bu araştırmanın, yükseköğretime öğrenci seçimi işlemine katkıda bulunacağı umulmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACT ` Will my son, my daughter be able to be successful in a definite taculty and a universty?` This question is asked several times by many parents. This question concerns all the parents and disturbs the students. This idea is true because choosing the right school is the most important and critic decision for both the students and the parents. Both the number of the students who want to go to university and the differeces between their talents rises fastly every year. That is a big problem now and also will be a very serious problem in the future. In this study the effects of the students' high schools and the sexes with the district on the academic successes of the students who graduated from social health, technics and basic sciences were researched with statistical methods. This research is supposed to be useful for choosing students for university. 11en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleAfyon Kocatepe Üniversitesi öğrencilerinin başarısında lise türünün etkisinin kovaryans analizi ile incelenmesi
dc.title.alternativeInvestgation of the effect of college type and branch on the success of the art and science faculty of Afyon Kocatepe University students by covariance analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMatematik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid192962
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid170783


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess