Geçki düşey geometrisinde modern eğrilerin sademe yönünden karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Baybura, Tamer | |
dc.contributor.author | Telli, Ali Kazim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:31:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:31:05Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/25004 | |
dc.description.abstract | ÖZET Geçki düşey geometrisindeki eğri kısımlar düşey kurb olarak tanımlanır. Güzergâh konforunun artırılması ve güvenliğin sağlanması amacıyla taşıta etkiyen kuvvet vektörlerindeki değişimin düzenli hale getirilmesi amacıyla düşey kurblar kullanılır. Günümüzde düşey kurbların tasarımında yeni eğriler kullanılmaya başlanmıştır. Bu modern eğriler, yol konforunu, hareket dinamiği açısından en iyi bir düzeye getirmeyi amaçlarlar. Bu yeni tip düşey kurblardan bazıları, birleşik olarak tasarlanmıştır. Bileşik eğrileri 2-3 parçalı ve geçiş eğrili olabilmektedir. Yatay geometride önceden beri kullanılan geçiş eğrileri, düşey geometride daha yeni yeni kullanılmaya başlanmıştır. Güzergâh geometrisini konfor açısından değerlendirme ölçütü sademedir. Değerlendirmek için bir karayolları ve demiryollarını düşünerek iki test yolu planlanmıştır. Bu test yollarına göre modern eğrilerin sademe grafikleri çıkarılmıştır. Grafikler ve sademe bağıntısı eğrilerin karşılaştırılmasını sağlamıştır. Anahtar kelimeler: Sademe, Düşey kurb, Araç dinamiği | |
dc.description.abstract | ABSTRACT In the vertical alignment geometry, curved part is defined vertical curve. We use vertical curbs for increasing alignment comfort and making reliable. On the profile, these curves seem very well and curves useful to connect two tangent grades at the vertical point of intersection. Today, new curves began to use at the vertical curve design. These modern curves purposes that bring the road comfort best level as movement dynamic. Some of these new vertical curves are designed compound. Compound curves can be with 2-3 part and transition curve. Transition curves that already used in horizontal geometry are being used in vertical geometry newly. Jerk (rate of change of acceleration) is a criterion of alignment geometry comfort. To compare, two test route planned like highways and railways. Jerk graphics has issued as these test routes. Graphics and jerk formulas are provided to compare the curves. Keywords: Jerk (rate of change of acceleration), Vertical curve, Vehicle dynamic | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeodezi ve Fotogrametri | tr_TR |
dc.subject | Geodesy and Photogrammetry | en_US |
dc.title | Geçki düşey geometrisinde modern eğrilerin sademe yönünden karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison by lateral change of acceleration of modern curves in vertical alignment geometry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 192976 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 170785 |