Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşgetiren, Süleyman
dc.contributor.authorKirbiyik, Murat
dc.date.accessioned2020-12-02T09:30:55Z
dc.date.available2020-12-02T09:30:55Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24980
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim okullarında eğitimde mesleki yöneltmenin nasıl uygulandığını saptamak ve yöneltmede verilen eğitimin yeterlikler açısından genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma, Afyonkarahisar il merkezinde ve köylerinde bulunan ilköğretim okullarındaki öğretmenlerden, öğrencilerden ve velilerden olmak üzere üç ayrı bağımsız evrenden oluşmakta ve bu evrenlerden alınmış üç bağımsız örneklem içermektedir. Araştırmada anketlerle elde edilen veriler bilgisayarlarda SPSS paket programı ile işlenmiştir. Önce güvenirlik analizi, sonra anketin faktör yapısının kantitatif olarak doğrulanması amacıyla faktör analizi yapılmış ve bu doğrultuda gerekli düzenlemeler yapılarak anket sorularına verilen cevapların frekansları, yüzdeleri, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Soruların aritmetik ortalamaları arasındaki farkın test edilmesi için ikili gruplarda t-testi, üçlü ve daha fazla gruplarda F-testi (tek yönlü Varyans Analizi) ve bu grupların aritmetik ortalamaları arasında 0,05 düzeyinde anlamlı ilişkilerin belirlenmesinde Tukey testi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; ilköğretimde mesleki yöneltmede, öğrencilerin, öğretmenlerin ve ailelerin birlikte hareket etmesi gerektiği görülmüştür. Bu bağlamda cinsiyetin, yaşanılan yerin, öğrencilerin öğrenim gördüğü sınıfların, karar verilirken etkilenilen kişilerin, mesleklerin belli dönemlerdeki popülaritesinin, maddi getirinin, çevrenin, eğitim kurumlarındaki ve özel sektördeki bölümlere özgü birçok özelliğin göz önünde bulundurularak, yapılması gereken bir faaliyet olduğu bu araştırmanın sonuçlarından çıkarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yöneltme, Meslek, İlköğretim, öğrenci, Öğretmen
dc.description.abstractSUMMARY The main goal of this research is to find out to how can be applied the Vocational Orientation in education of primary schools and to perform an overall evaluation for given proficiency of education at the orientation. Through to this goal, research is formed as three different independent universe. These are teachers, students and parents at the city and the villages of Afyonkarahisar. So this includes three independent patterns taken from the universe. Data which obtained by the inquiry are processed with the SPSS programs in a personal computer. Firstly a security analysis then is made factor analysis to verify the quantitatives of the inquiry factor structures. The given answers' of the inquiry questions, frequencies, percentages, arithmetic avarages and standart distortions were calculated after the neccesary arangements. For testing the differences between the arithmetic averages of the questions, in double groups, t-test is used, in trio and more groups F-test is used. Tukey test is used to determine significant connection between the arithmetic averages of these groups at 0.05 ratio. As a result of this research, it is seen that the students, teachers and parents must act alltogether at vocational orientation in pimary instruction. Finally, sexuality, centre of population, classrooms which the students received education, affeeting people a while making a decision, popularity of ocupations in a certain peiods, (monetary) material gain, environment, many properties of peculiar parts at education society and private sector, must be taken into consideration in vocational orientation. Keywords: Orientation, Vocational, Primary Education, Student, Teacher 11en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde mesleki yöneltmeye dair öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri: Aftonkarahisar örneği
dc.title.alternativeOpinions of students, teachers and parents on the vocational orientation in primary education system: Afyonkarahisar example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.identifier.yokid192939
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid170800


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess