Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru, Nalan
dc.contributor.authorAkbayrak, Nesrin
dc.date.accessioned2020-12-10T10:41:38Z
dc.date.available2020-12-10T10:41:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249747
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Bursa ili merkez ilçelerinde (Yıldırım ve Nilüfer) bulunan farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip, iki bağımsız anaokulu, bir ilkokula bağlı anasınıfında çalışan, maksimum çeşitlilik örneklemesiyle belirlenen ve gönüllü olan altı okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Buna göre, araştırma verileri, nitel çalışmaların veri toplama tekniklerinde biri olan yarı yapılandırılmış gözlem tekniği ile elde edilmiştir. Gözlemlerde araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Öğretmenlerinin İhmal Davranışlarını Belirleme Gözlem Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; okul öncesi öğretmenlerinin, sınıf yönetiminde çocuklar ile olan iletişim ve etkileşim durumlarında okulların sosyo-ekonomik düzeyleri fark etmeksizin en fazla eğitimsel ihmal, ardından sınıf yönetiminden kaynaklı aksaklıklardan kaynaklanan ihmal davranışları, fiziksel ihmal, duygusal ihmal davranışları gösterdikleri en az gözlemlenen davranışların ise tıbbi ihmal davranışları olduğu sonucu elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler: çocuk ihmali, iletişim ve etkileşim, okul öncesi öğretmeni, sınıf yönetimi
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the communication and interaction with children in the classroom management of pre school teachers within the scope of child neglect. The study group formed 6 pre-school teachers with different socio economic levels in the central districts of Bursa province (Yıldırım and Nilüfer) in 2017-2018 academic year, working in two independent, a primary kindergarten, determined by maximum diversity sampling and volunteered. Accordingly, research data were obtained with semi-structured observation technique, one of the data collection techniques of qualitative studies. In the observations, the `Observation Form for Determining the Neglect Behavior of Preschool Teachers` developed by the researcher was used.According to the result of the study, the most educational neglect of pre-school teachers in the cases of communication and interaction with children in the classroom management , regardless of the socio-economic levels of the schools, and neglect behaviors caused by defects in classroom management, physical neglect, and emotional neglect behaviors are the least observed behaviors of medical neglect.Key Words: child neglect, classroom management, communication and interaction, preschool teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarının çocuk ihmali kapsamında değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of communication and interaction with children in the classroom management of preschool teachers within the scope of child neglect
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-29
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmChild negligence
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.identifier.yokid10213486
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530873
dc.description.pages244
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess