Ausspracheprobleme Türkischer Deutschlernender in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universitaet und eine mediengestützte Ausspracheschulun
dc.contributor.advisor | Şenyıldız, Anastasia | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Göknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:41:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:41:37Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249745 | |
dc.description.abstract | Mevcut çalışmada, Uludağ Üniversitesi Almanca hazırlık sınıflarında uygulanan medya dayalı bir telaffuz çalışması ele alınmıştır. Çalışmaya Almanca Öğretmenliği ve Arkeoloji bölümünde öğrenim görmeye hak kazanmış Türk öğrenciler katılmıştır. Teorik bir incelemenin ardından söz konusu telaffuz çalışmasının tasarımı ve derse nasıl uygulanacağı tanıtılmıştır. Telaffuz çalışması medya araçlarıyla desteklenmiştir ve öğrencilere farklı çalışma olanakları sunmuştur. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde saptanan telaffuz sorunlarının doğrudan bir telaffuz çalışması aracılığıyla nasıl ortadan kalkacağını araştırmak, çalışmanın öğrenciler tarafından nasıl değerlendirildiğini ve motivasyonlarına ne yönde etki ettiğini belirlemektir. Söz konusu deneysel araştırma, Kuckartz vd. (2008) Nitel Değerlendirme yöntemi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Buna göre bir anket ve iki odak grup görüşmesi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, saptanan telaffuz sorunlarının ne derece ortadan kalktığını ve gelecekteki telaffuz çalışmalarının nasıl şekillenebileceği hakkında bilgi vermiştir. Bunun yanı sıra araştırma alanına yönelik olası öneriler gösterilmiştir | |
dc.description.abstract | In the present research a media-based pronunciation training, which was implemented in the German preparatory classes of the Uludağ University, is being discussed. Turkish students who are entitled to study in the German Language Teaching and Archeology departments participated in the study. After a theoretical grounding, the conception of the pronunciation training and how it was implemented in the seminar will be introduced. The pronunciation training is supported by media tools and offered different working opportunities to the students. The aim of this study is to examine, how the detected phonetic pronunciation problems of the students can be eliminated through a targeted and media-based pronunciation training, how it was perceived by the students and how it affects their level of motivation. Orientated on the Qualitative Evaluation by Kuckartz et al. (2008) the analysis was carried out. Therefore, a standardized questionnaire and two group-interviews were applied. Considering the evaluated results, possible perspectives for the specific field of research and teaching practice and how future pronunciation trainings can be shaped, will be presented. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ausspracheprobleme Türkischer Deutschlernender in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universitaet und eine mediengestützte Ausspracheschulun | |
dc.title.alternative | Almanca Hazırlık okuyan Türk öğrencilerin telaffuz sorunlarına yönelik medya dayalı bir tellafuz çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-08 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Pronunciation | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.identifier.yokid | 10201270 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529871 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |