Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşilbursa, Ayşegül Amanda Jane Audrey
dc.contributor.authorŞahin, Onur
dc.date.accessioned2020-12-10T10:41:17Z
dc.date.available2020-12-10T10:41:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249681
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'deki üniversitelerde hazırlık sınıflarında çalışan eğitmenlerin, Türkçe'yi dilbilgisi derslerinde kullanmalarıyla ilgili tutum ve yaklaşımlarını araştırmak ve bunun yanında anadili hangi amaçlarla, dersin hangi aşamalarında ve ne oranda kullandıklarını tespit etmektir. Çalışma aynı zamanda, üniversitelerin hazırlık sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin, eğitmenlerin Türkçe'yi kullanımlarına yönelik tavır ve yaklaşımlarını da içermektedir. Araştırma, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı birinci döneminde Bursa'da bir devlet üniversitesinin hazırlık biriminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, toplam 40 hazırlık sınıfı eğitmeni ve bu sınıflarda temel düzeyde öğrenim gören 100 öğrenci nicel veri toplama ölçeklerine cevap vererek katkıda bulunmuştur. Ayrıca, 10 eğitmen nitel veri toplama sürecinde yer almıştır. Veriler 3 temel ölçek vasıtasıyla toplanmıştır: (1) Eğitmenler ve öğrenciler için ayrı ayrı tasarlanmış Beşli Likert ölçeği, (2) yarı yapılandırılmış mülakat ve (3) gözlem formu. Nicel veriler frekans, yüzdeler, ortalama değerler ve standart sapmaları içeren betimsel istastistik yoluyla analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Betimleyici istatistik analiz sonuçları, çalışmaya katılan İngilizce eğitmenlerinin öğrencilerin tepki ve ihtiyaçlarına bağlı olarak dilbilgisi derslerinde ana dil kullanımının şekli ve yoğunluğuyla ilgili çoğunlukla kişisel karar verdiklerini ve bu kararları verme sürecinde pedagojik eğitimlerinin ve çalıştıkları kurumun genel yaklaşımının etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. Çalışmada ayrıca eğitmenlerin sadece gerekli durumlarda kullanıldığı sürece anadil kullanımına olumlu yaklaştıkları tespit edilmiştir. Özellikle üniversitelerin hazırlık sınıfında görev yapan eğitmenlerin ve öğrenim gören öğrencilerin dilbilgisi derslerinde anadilin kullanımına yönelik tutum ve düşüncelerini ve anadilin kullanıldığı aşamaları, altında yatan sebeplerle birlikte araştırmaya yönelik olduğu için, bu çalışma anadilin yabancı dil öğretimine sistematik bir şekilde dahil edilmesiyle ilgili eğiticilere, eğitim sürecindeki yetkililere ve eğitim araştırmacılarına bazı bulgular sağlamıştır.
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate the attitudes and beliefs of the foreign language preparatory school instructors at a large state-run university in Northwestern Turkey about their use of Turkish when teaching grammar, as well as determine for which purposes, at what stages of the classes and to what extent instructors adopt L1. It also aimed to describe students' attitudes and beliefs about their instructors' use of L1 during these classes.The research was carried out during the first term of 2018/2019 academic year. The participants were 40 EFL prep school instructors, and 100 students from the same school who were administered the quantitative data collection instruments. In addition, 10 instructors were included in the qualitative data collection process. Data were collected through three main instruments: (1) five-point Likert-type scale for intructors and students respectively, (2) semi-structured interview, and (3) observation checklist. Quantitative data were analysed by descriptive statistics while qualitative data were analysed via content analysis process.The findings indicated that university EFL instructors mostly personalized decisions about the way and amount of the use of L1 in grammar classes based on the needs and reactions of the students, and university EFL instructors' beliefs may be affected by their pedagogical training and official policies of the instutions. It was also found that both the instructors and students had positive views towards the use of L1 provided that it is utilized merely in necessary circumstances. The findings obtained from the observation checklist also supported those positive views reported by both sides of the issue. As it was carried out to investigate university EFL instructors' in particular, and students' attitudes towards the use of L1 in grammar classes and the areas where it is utilized with the justifications lying behind, the study provided some implications for educators, teacher educators, educational authorities and educational researchers concerning the systematic integration of L1 into foreign language teaching processen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHazırlık sınıfı öğrencilerine yabancı dil öğretiminde anadilin bir öğretim stratejisi olarak kullanımı : Betimsel bir çalışma
dc.title.alternativeUsing l1 as an instructional study with prep school students: A descriptive study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-07
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10249484
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601717
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess