Texture mapping by multi-image blending for 3D face models
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayar uygulamaları, gerek bilimsel gerekse eğlence sektörü gibi çok sayıda kullanım alanına sahip 3 boyutlu (3B) grafiklere geçmektedir. 3B modellerin gerçekliğini arttırabilmek için dokum oluşturma denilen bir teknik kullanılmaktadır. Bilgisayarla görme alanında, dokum oluşturmanın bir yolu, çoklu resimlerin uygun parçalarını birleştirmektir ve bu tezde çalışılan konudur. 3B yüz modeli, 3B tarayıcı sayesinde elde edilirken, bu modeli kaplayacak dokum çoklu resimlerden elde edilir. 3B yüz modeli ve resimler üzerinde kontrol noktaları işaretlendikten sonra 3B yüz modelini saracak dokum resmi oluşturulur. Ayrıca bir grafik kütüphanesi olan OpenGL'in bazı özelliklerinin dokum kaplı 3B yüz modeli üzerindeki etkileri incelenmiştir. Computer interfaces has changed to 3D graphics environments due to its high number of applications ranging from scientific importance to entertainment. To enhance the realism of the 3D models, an established rendering technique, texture mapping, is used. In computer vision, a way to generate this texture is to combine extracted parts of multiple images of real objects and it is the topic studied in this thesis. While the 3D face model is obtained by using 3D scanner, the texture to cover the model is constructed from multiple images. After marking control points on images and also on 3D face model, a texture image to cover the 3D face model is generated. Moreover, effects of the some features of OpenGL, a graphical library, on 3D texture covered face model are studied.
Collections