Die Sprachlernbiografien von Deutschlehrerinnen mit Deutschland und Türkei Erfahrungen
dc.contributor.advisor | Şenyıldız, Anastasia | |
dc.contributor.author | Demirci, Sevilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:41:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:41:14Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249657 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Almanya'da genç yaşlarında Alman dilini öğrenmeye devam eden, bugün Türkiye'de Almanca öğretmenliği yapan öğretmenlerin, Alman dilini nasıl ve hangi stratejilerle öğrendiklerini mülakat yolu ile belirleyerek, Alman dilini öğrenecek ve öğretecek öğrencilere yeni bakış açısı ve öğrenme stratejileri kazandırmaktır. Dil öğrenme biyografi yaklaşımını öğrenenlerin kullanması, dil öğrenme süreçlerini bilinçli olarak yönlendirme imkanı sunacağı gibi öğretmenlerin de kendi dil edinim süreçlerini gözden geçirirken hatırladıkları tecrübeleriyle dersi en iyi metotlarla ve yaklaşımlarla sunmasını ve öğrencilerinin dil öğrenme süreçlerini daha detaylı kontrol etmesini sağlayacaktır. Mülakatlardan elde edilecek veriler nitel incelenecektir ve öğretmenlerin görüşleri değerlendirilecektir. | |
dc.description.abstract | This study intends to determine by the application of an interviewing method how and by which strategies teachers who continue learning German language in their youth in Germany and practise to teach German language today in Turkey, and to cause students who shall learn German language and teach it later to have a new perspective and learning strategies. Application of biography approach in language learning by learners shall provide individuals with opportunity to have conscious orientation about language learning processes and also to submit a lesson by the use of best methods and approaches they previously had in their mind while they reviewed their language acquisition processes and to control in detail language learning processes of their students. Data to be acquired from interviews shall be examined in terms of quality aspect and consequentially opinions of teachers shall be assessed. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Die Sprachlernbiografien von Deutschlehrerinnen mit Deutschland und Türkei Erfahrungen | |
dc.title.alternative | Almanya ve Türkiye deneyimi olan Almanca öğretmenlerinin kendi dil öğrenim biyografilerine yönelik bir inceleme | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-10 | |
dc.contributor.department | Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Professional experience | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Biography | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10229532 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 537031 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |