Öğretmen adaylarında kişiler arası tarz, affetme ve evlilik tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akça, Figen | |
dc.contributor.author | Arslan, Saffet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:41:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:41:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249651 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, öğretmen adaylarında evlilik tutumu ile kişiler arası tarz ve affetme arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bununla beraber, katılımcıların affetme düzeyleri ve kişiler arası tarzları arasındaki ilişki de incelenmiştir. Ayrıca evlilik tutumunun bazı demografik ve ailevi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine de bakılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak İnönü Evlilik Tutum Ölçeği, Heartland Affetme Ölçeği ve Kişiler Arası Tarz Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 611 (423 kadın ve 188 erkek) öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmada verilerin istatistiki çözümlenmesi için SPSS 23.0 paket programından yararlanılmıştır.Çalışma sonuçlarına göre evlilik tutumu; affetme ile pozitif yönde, kişiler arası tarz puanları ile negatif yönde anlamlı bir ilişkiye sahiptir. Ayrıca affetme ve kişiler arası tarz puanları da negatif yönlü anlamlı bir ilişki içindedir. Evlilik tutum düzeyleri cinsiyete, ikamet yerine ve anne-babanın boşanmış veya hayatta olup olmamasına göre farklılık göstermiyorken; evli kardeşin varlığına ve bölümlere göre farklılık göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study is to investigate the relationship of marital attitude with interpersonal style and forgiveness among pre-service teachers. The relationship between the level of forgiveness and interpersonal styles of the participants was also examined. Besides, it was studied whether the marital attitude significantly differentiated in terms of some demographic and family variables. For this purpose, İnönü Marital Attitude Scale, Heartland Forgiveness Scale and Interpersonal Style Scale and Personal Information Form were administered to 611 (423 women and 188 men) pre-service teachers studying at a faculty of education in 2017-2018 university academic year. SPSS 23.0 Package Program was used for statistical analysis of the data.Results showed that marital attitude has a positive correlation with forgiveness and negative correlation with means of interpersonal style. Also, there was a negative correlation between forgiveness and means of interpersonal style. Marital attitude levels have been found significantly different by presence of a married sibling and department whereas it was not changed statistically by gender, place of residence and marital status of parents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarında kişiler arası tarz, affetme ve evlilik tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between interpersonal style, forgiveness and marital attitude among pre-service teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-15 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self forgiveness | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Style | |
dc.subject.ytm | Interpersonel styles | |
dc.subject.ytm | Forgiveness | |
dc.subject.ytm | Marriage | |
dc.subject.ytm | Marital relationship | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10233650 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543312 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |