Perceptions regarding English language teaching profession: A comparative study of teachers, prospective teachers, and parents
dc.contributor.advisor | Gürsoy, Esim | |
dc.contributor.author | Deniz Ertaşoğlu, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:41:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:41:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249641 | |
dc.description.abstract | İngilizce öğretmenleri, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde şüphesiz çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu noktada öğretmenlerin kendilerini mesleki anlamda nasıl algıladıkları ve veliler tarafından nasıl algılandığı eğitimin verimliliği açısından önem teşkil etmektedir. Çünkü bu algılar dil eğitimini kolaylaştırıcı veya engelleyici araçlar olabilir. Toplumun İngilizce öğretmenliğini nasıl algıladığı öğretmenlerin motivasyonları, kendilerini işe adamaları, mesleklerini nasıl yaptıkları, öğrenci kazanımları gibi birçok açıdan öğretmenler üzerinde etkilidir. Bu anlamda ulusal ve uluslararası alanda algılara dair çalışmalar bulunmakla birlikte karşılaştırmalı bir analize rastlanmamıştır. Tüm bunları göz önüne alarak mevcut çalışmayla Bursa'daki 123 İngilizce öğretmeni, 71 İngilizce öğretmen adayı ve 129 veliyle karşılaştırmalı bir çalışma yürütmek adına algılarını ölçmek üzere geliştirilen Likert-tipli ve açık uçlu sorular içeren1 ölçek ve 2 anket üzerinden dijital ortamda kartopu örneklerimi uygulanıp nitel ve nicel verilere ulaşarak karma yöntem araştırma yöntemi dahilinde analizler yapılmıştır. Gönüllü katılıma dayalı çalışma verileri Temmuz-Ekim 2018 tarihleri arasında toplanmış olup, veriler SPSS ve içerik analizleri ile çözümlenmiştir. Analizler göstermektedir ki İngilizce öğretmenleri ve öğretmen adayları mesleki statüleri anlamında olumlu algılara sahip olmalarına rağmen çalışma şartları büyük bir çoğunluğunu mutsuz etmektedir. Neredeyse öğretmenlerin yarısı İngilizce öğretmeni olmayı toplumsal fayda sağlama amacıyla seçmiş olup kariyer tercihlerinden memnun görünmektedirler. Ancak mesleklerinin değerinin azalması neticesiyle hak ettikleri değeri görmediklerini düşünmektedirler. | |
dc.description.abstract | Without doubt, English teachers play an ineluctable role in the learning processes of students. Therefore, how teachers perceive themselves and how they are perceived by parents professionally bear great significance for the efficiency of education systems because these perceptions may enable or hinder language teaching. How the society perceive English teachers closely affect teachers in terms of shaping their motivations, their devotion to the profession, how they perform in the classroom, and student achievements. In this respect, there are various national or international studies on perceptions; yet to the researcher's knowledge there is no comprehensive and comparative study of perceptions of the three groups. Considering all, the current study aims to present a comparative analysis with 123 in-service English teachers, 71 pre-service English teachers, and 129 parents. Accordingly, in order to investigate the perceptions of participants on relevant issues, 1 scale and 2 questionnaires with open-ended questions were developed by the researcher. The scale and the questionnaires are prepared as Likert-type instruments. As a part of mixed-methods research model, the qualitative and quantitative data were collected online first via convenience sampling and then via snowball sampling. Based on voluntary participation, the data were collected from July to October, 2018 and were analyzed via SPSS and content analysis. In the light of the results, in-service and pre-service teachers hold positive perceptions about their professional status despite the fact that working conditions make the majority unhappy. Almost half of the participants chose to be a teacher owing to social utility values with contentment of their career choice. However, teachers seem to suffer from a status deficit due to undervaluing of their profession by society. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Perceptions regarding English language teaching profession: A comparative study of teachers, prospective teachers, and parents | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenliği algısı: Öğretmenler, öğretmen adayları ve veli görüşleri üzerine karşılaştırmalı bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-17 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Vocational self perception | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.identifier.yokid | 10252670 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551281 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |