dc.contributor.advisor | Genç, Zübeyde Sinem | |
dc.contributor.author | Yilmazer, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:41:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:41:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249623 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin İngilizce diline yönelik tutumlarını bilişsel, duyuşsal ve davranışsal yönleriyle tespit etmektir. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin İngilizce diline karşı tutumları ile yaşları, çalışma alanları, mezun oldukları lise, üniversitedeki öğrenim yılı, İngilizce ders türleri, İngilizce öğrenme amaçları ve akademik başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktadır. Karma yöntemli bu çalışmada, nicel veri toplamak için beş maddelik Likert ölçeği kullanılmıştır. Nitel veri toplamak için ise 10 öğrenciyle yapılmış yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Bilecik Şeyh Edebali Üniversite'sine bağlı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ve Bozüyük Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören, Genel İngilizce ya da Mesleki İngilizce dersi alan 388 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların 253'ü kadın, 135'i ise erkektir. Toplanan veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışma katılımcıların İngiliz diline karşı genel anlamda olumlu tutum sergilediklerini ortaya koymaktadır. Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin İngiliz diline karşı genel tutumlarının, bilişsel ve duyuşsal tutumlarının Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrencilerinin tutumlarına kıyasla istatistiksel olarak daha olumlu olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyeti ve İngiliz diline karşı bilişsel ve davranışsal tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Bulgular katılımcıların İngiliz diline yönelik bilişsel, duyuşsal ve davranışsal tutumları ile katılımcıların bölümleri, öğrenim gördükleri yıl, aldıkları İngilizce ders türü, bu derslerdeki akademik başarıları ve öğrenme amaçları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar ortaya koymaktadır. Ancak, katılımcıların mezun oldukları liseler ve tutumları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Bu çalışmanın bulguları, öğrenen bireylerin tutumlarının İngilizce öğreniminde önemine dair katkı sağlayabilir.Anahtar Sözcükler: Bilişsel tutum, davranışsal tutum, dil öğrenimi, duyuşsal tutum, tutum bileşenleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to find out what attitudes university students hold towards English language in terms of cognitive, affective and behavioral aspects. The study also investigates whether there are any relationships between students' attitudes and their age, academic achievement, their fields of study, the high schools they graduated from, the year of study at the university, types of English courses and their aim for learning English language. In this mixed method research design study, Five-point Likert scale was used to collect quantitative data and semi-structured interviews conducted with 10 students were used to collect qualitative data. The sampling group for the study was 388 students who were enrolled in English courses at Bozüyük School of Applied Sciences and Bozüyük Vocational School of Bilecik Şeyh Edebali University in Turkey. Out of these 388 participants, 253 were females and 135 were males. The collected data was analyzed by SPSS program. The study revealed that participants generally hold positive attitudes towards English. Undergraduate level students had more positive attitudes in general compared to vocational school students' attitudes. Cognitive and affective attitudes of undergraduate level participants were statistically found to be higher than vocational school students' attitudes. Results suggested statistically meaningful differences between genders in terms of their cognitive and behavioral attitudes towards English. There was a statistically meaningful difference between fields of study, year of study, English courses the participants take, their academic achievement in these courses, their aims for learning English and their cognitive, affective and behavioral attitudes towards English. However, no meaningful difference was found between high school the participants graduated and their attitudes. The findings of this study may yield to further insights as to the importance of learner attitudes in English language learning.Keywords: Components of attitude, affective, behavioral, cognitive, language learning. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The attitudes of university students towards English and its effects on their academic achivement in English courses: The case of Bilecik Şeyh Edebali University | |
dc.title.alternative | Üniversite öğrencilerinin İngilizce diline yönelik tutumlarının İngilizce dersindeki başarılarına etkileri: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-27 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Cognitive attitude | |
dc.subject.ytm | Behavioural attitude | |
dc.subject.ytm | Affective attitude | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.identifier.yokid | 10253915 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551516 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |