Show simple item record

dc.contributor.advisorÇolakoğlu, Mehmet
dc.contributor.authorKarakuş, Murat
dc.date.accessioned2020-12-02T09:30:48Z
dc.date.available2020-12-02T09:30:48Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24961
dc.description.abstractOtomobil lastiklerinin tehlikeli kesitlerini ve sönümleme özelliklerini tasarım aşamasındabelirlemek için ayrıntılı bir sonlu eleman modeli hazırlanmıştır. Kauçuk malzemenin doğrusalolmayan malzeme davranışı ve lastiğin içinde bulunan karkas malzemesi kompozit malzemeolarak kabul edilmiştir. Lastik ile zemin arasında temas analizi modellenmiştir. Nümerikanalizden alınan sönümlenme özelliklerinin sınanması için doğal frekans ve sönümlemekatsayıları ölçülmüştür. Lastik sonlu elemanlar yöntemi ile 2 ve 3 boyutlu olarakmodellenmiş, gerilme analizi ve modal analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçlarınınsınanması için deney düzeneği kurularak, bir damper ölçme yöntemiyle değişik sınırşartlarında doğal frekanslar ölçülmüştür. Nümerik ve deneysel sonuçların tutarlı olduğubelirlenmiştir. Sonuç olarak; tasarım aşamasında lastiğin sönümleme özeliklerinin tahminedilebileceği ve üretim aşamasında harcanan zaman ve paranın azaltılabileceği gösterilmiştir.2006, 101 sayfaAnahtar Kelimeler: Otomobil Lastiği, Sonlu Elemanlar Metodu, Gerilme Analizi veTitreşim.
dc.description.abstractA finite element model was carried out to describe critical regions in pneumatic tire andvibration properties of the tire. Non liner behavior of rubber material and body ply in the tirewas analyzed as a composite material. Contact analysis between tire and ground weremodeled numerically. Natural frequencies and damping coefficients were measuredexperimentally and then they are compared with numerical results. Tire was modeled in twoand tree dimension with finite element method, stress and modal analysis were performed.Natural frequencies were measured with different boundary conditions. Accuracy ofnumerical and experimental results was determined. As a result, it is showed that dampingproperties of the pneumatic tire at design process can be estimated and process time and costat production can be decreased.2006, 101 pagesKeywords: Pneumatic Tire, Finite Elements Method, Stress Analysis and Vibration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBir otomobil lastiğinin nümerik olarak gerilme ve titreşim analizi
dc.title.alternativeNumerical stress and vibration analysis of a pneumatic tire
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154271
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid181407


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess