Show simple item record

dc.contributor.advisorSungurtekin, Kenan Mete
dc.contributor.advisorCanyakan, Seyhan
dc.contributor.authorAcar, Ahmet Kerim
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:54Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249603
dc.description.abstractGelişen ve yaygınlaşan teknoloji müziğin her kademesinde müzisyenlerin, araştırmacıların, müzik eğitimcilerinin ve öğrencilerin karşısına; müzik yapmayı, müzik öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırıcı bir materyal olarak çıkmaktadır. Hayatın her alanında olduğu gibi müzik alanında da teknolojiden faydalanmak ve bu faydayı azami seviyede arttırmak teknoloji çağının gereksinimlerindendir.Bu araştırmada başlangıç seviye grup piyano eğitiminde müzik teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretim programı önerisi tasarlanmıştır. 16 haftalık öğretim programı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzik Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğretim Üyesi Seyhan CANYAKAN'ın uygulayıcılığı ve araştırmacı Ahmet Kerim ACAR'ın gözetiminde, aynı üniversitenin Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müzik Teknolojileri Bölümünde hazır bulunan tam donanımlı midi piyano laboratuvarında, aynı bölümden istekli olarak seçilen 10 öğrenciye, her hafta pazartesi günü bir akademik ders saati (45 dakika) şeklinde uygulanmıştır. Öğrenciler başlangıç seviye grup piyano eğitimi alacağından dolayı daha önce piyano eğitimi almamış olmaları şartı aranmıştır. Uygulanan öğretim programının tasarlama, planlama, öğrenme-öğretme durumları ve midi piyano laboratuvarındaki uygulama aşamaları incelenerek uzman görüşleriyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Bu kapsamda yapılan araştırma olgusal ve yargısal verilerin nitel yöntemlerle işlendiği bir eylem araştırmasıdır. Öğretim programının uygulama aşamasında araştırmacının gözlemiyle ve uygulayıcıdan görüşme tekniği ile elde edilen veriler, uygulamanın yedinci ve on altıncı haftalarında öğrencilerin icra ettiği eserlerin 3 uzman tarafından değerlendirilmesiyle elde edilen ara sınav ve final sınavı verileri toplanarak tanımlanmış ve öğretim programının değerlendirilmesi amacıyla yorumlanmıştır. Eylem araştırması süreci ve uzman değerlendirmelerinden elde edilen bütün veriler neticesinde programın işlevselliği sınanarak başarılı olduğu kanaatine varılmıştır.
dc.description.abstractDeveloping and spreading technology appears in every stage of the music as an adjuvant material for the people who wants to make music, learn music and teach music such as musicians, researchers, music educators and students. In music field, like in every field of life it is necessary to take advantage of technology as well as improving that advantage to maximum level.In this research, a curriculum proposal for the usability of the music technologies in the beginner level group piano education is designed. 16 weeks long education program has been done to 10 willing students from same department every weekon monday as one academic class hour (45 minutes) at full equipped midi piano laboratory inside the Mehmet Akif Ersoy University Turkish Music State Conservatory Music Technologies Department implemented by Department Chair Dr. Seyhan CANYAKAN and investigated by researcher Ahmet Kerim ACAR. Students were ask for the condition of not having any previous piano education since there were going to get beginner level group piano education.Practiced program has been evaluated and interpreted by the experts on the design, planning, learning-teaching condition and implementing stages. In this context, the research is an action research where qualitative and quantitative data are scripturally processed.At the implementation part of the education program, data obtained by the investigation of researcher and the interview technique of practitioner which includes the evaluated work of the students that has been done at 7th and 16th weeks of the program as mid-term and final exams has been interpreted.As a result of the data gathered from action research process and expert evaluate being put to test it came to conclusion that program is successful.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik teknolojilerinin başlangıç seviye grup piyano eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik öğretim programı önerisi: Mıdı piyano laboratuvar uygulamaları
dc.title.alternativeA curriculum proposal for the usability of the music technologies in the beginner level group piano education: Mıdı piano laboratory implemantati̇ons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-01
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic technology
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10237704
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533781
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess